Fairtrade Česko a Slovensko

Fairtrade Česko a Slovensko

Fairtrade Česko a Slovensko

Pivovarníci hodnotia letnú sezónu

Najväčší medziročný nárast zaznamenali nealkoholické pivá a hlavne ochutené radlery. Čoraz väčším trendom u Slovákov sú prémiové pivá a pivné špeciály.


Je vyrobené z prírodných, hlavne domácich surovín a najlepšie chutí príjemne vychladené. Rýchlo osvieži a zahasí smäd. Aj to sú dôvody, prečo majú Slováci radi pivo a siahajú po ňom zvlášť v letných horúčavách. Leto je pre pivovary najvýznamnejším obdobím. Počas leta vypijú Slováci takmer 65 % celkovej ročnej spotreby piva.


„Pivovarníkov nepotešil tohtoročný studený máj a pozvoľný nástup leta. Teplé prázdninové mesiace však prebudili pivný apetít Slovákov,“ hovorí Jana Shepperd, prezidentka Slovenského združenia výrobcov piva a sladu a dodáva predbežné analýzy členských pivovarov združenia, ktoré tvoria 95 % trhu piva: „Opäť sa potvrdilo, že počas leta dominuje záujem o čapované pivo a v kategórii alkoholických pív predovšetkým o desiatku. Kategória nealkoholických pív a radlerov však rastie už niekoľko rokov. Väčší záujem o nealkoholické alternatívy možno pripísať intenzívnejšiemu cestovaniu počas dovolenkovej sezóny a aktívnym formám relaxu.“


Slováci sú, na rozdiel od českých susedov, ochotnejší skúšať rôzne pivné novinky a chute. „Zvlášť nealkoholické pivá a radlery prichádzajú na trh v rôznych chuťových variáciách, ktoré slovenskí spotrebitelia radi skúšajú. Spomedzi všetkých pivných kategórii preto najviac rastie práve táto kategória - medziročne takmer o 20 %,“ spresňuje J. Shepperd. „Je to určite aj vďaka uvedomelejšiemu životnému štýlu Slovákov, ktorí stále častejšie radšej siahnu po nealko nápojoch prírodného charakteru - bez konzervantov, umelých farbív a sladidiel – ktorými nealko pivá a radlery sú.“


Pri ochutených radleroch je aj toto leto jednoznačne najobľúbenejšia príchuť citrón. Veľký záujem zaznamenali aj radlery so zníženým obsahom cukru. Pivovary ponúkli spotrebiteľovi zároveň množstvo noviniek. Toto leto si Slováci vychutnali radlery nevšedných kombinácií ovocia a aromatických byliniek ako napríklad višňa, hrozno, grep s rozmarínom, čučoriedka so šalviou či radler s chuťou coly pridaním prírodného kolového orieška.


Počas leta sa tiež potvrdil trend, ktorý je zreteľný už dlhší čas, a to je záujem spotrebiteľov o prémiové, remeselné pivá a pivné špeciály.


„Záujem ľudí dozvedieť sa viac o pive, jeho výrobe, zložení, štýloch, vnímame už dlhšie obdobie a teší nás. Aj to je určite jeden z dôvodov, prečo stále viac Slovákov uprednostňuje „prémiové“ pivá (pivá vyššej stupňovitosti), nefiltrované pivá a s obľubou ochutnáva rôzne druhy vrchne kvasených pív, ktoré už nie sú len doménou remeselných minipivovarov. Na trhu sa v posledných rokoch čoraz častejšie objavujú aj pivné špeciály z portfólia veľkých a malých samostatných pivovarov ,“ približuje aktuálne pivné trendy a preferencie Slovákov J. Shepperd.


Zdroj: redakcia

facebook-ikonagoogle-plus-ikonatwiter-ikonayoutube-ikona



Video

Retail Summit 2019 v 100 sekundách

Podcast

Ako najlepšie zužitkovať obmedzenie maloobchodných a distribučných spoločností?
zuzitkovat obmedzenie maloobchodnych spolocnosti retailmagazin podcast


PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

Fashion Retail