KL SNC Banner top 1000x102px

KL SNC Banner side 450x1017px 004

KL SNC Banner side 450x1017px 004

Pre Nestlé Slovensko bol rok 2018 úspešný. Plánuje pokračovať v investíciách v závode v Prievidzi

Firma si dlhodobo udržuje pozíciu lídra v potravinárskom sektore na Slovensku. Dobré hospodárske výsledky umožnili ďalšiu expanziu, rozvoj programov spoločenskej zodpovednosti a investície do ekologickej udržateľnosti.


Zisk spoločnosti Nestlé Slovensko s.r.o. v roku 2018 vzrástol oproti minulému roku o 4,4 % na 10,3 mil. €. Tržby narástli o 4,3 % a dosiahli výšku 174,4 mil. €.


„Nestlé je významným výrobcom, dodávateľom i exportérom viac než 60 značiek potravinárskych výrobkov na Slovensku. Sme radi, že môžeme ďalej rozvíjať tradíciu výroby obľúbených výrobkov, za ktoré sme v tejto krajine zodpovední," hovorí Torben Emborg, generálny riaditeľ Nestlé Česko a Slovensko. "Očakávam, že aj tento rok prinesie nové rastové príležitosti pre našu spoločnosť. Či už sa ide o nové značky alebo inovácie v existujúcom portfóliu, vďaka ktorým si našu pozíciu v rámci slovenského potravinárstva ďalej posilníme a budeme pokračovať v investíciách v našom závode v Prievidzi."


Výroba a export


V roku 2018 vyrobilo Nestlé vo svojom závode v Prievidzi 19 416 ton dehydrovaných kulinárskych výrobkov v hodnote približne 64,3 mil. €. V rámci produktových skupín mali najväčšie zastúpenie bujóny s 35 % podielom na výrobe, nasledovali koreniace a dochucovacie zmesi (29 %) a dehydrované polievky (18 %). Približne 83 % produkcie závodu Nestlé v Prievidzi bolo určených na export. Z exportovaných výrobkov až 97,9 % smerovalo na trhy Európskej únie, najmä do Rumunska, Maďarska, Bulharska, Grécka, Talianska, ale aj severských krajín,. Mimo Európskej únie podnik exportoval predovšetkým do Švajčiarska a do Mexika.


Investície


V ostatných piatich rokoch Nestlé investovalo do svojho závodu v Prievidzi viac ako 3,6 mil. €. Hlavné investície sa týkali automatizácie výroby, presunu výroby a inštalácie výrobných liniek z Rakúska a projektov energetickej efektívnosti.


Ekológia


V oblasti ekologickej udržateľnosti podnikania pokračovalo Nestlé Slovensko v plnení cieľov znižovania spotreby vody, energie a emisií CO2. V období od roku 2010 do roku 2018 došlo v prievidzskom závode celkovo k zníženiu spotreby vody na tonu výroby o 41 % a energií o 7 %. Vznik emisií CO2 zásadne znížil celkový prechod na tzv. zelenú elektrinu z obnoviteľných zdrojov, vďaka čomu došlo k zníženiu emisií CO2 o 39 %. Závod pokračoval v aktivitách programu nulového skládkovania odpadu z výroby. Prioritnou témou sa pre Nestlé stala aj otázka recyklácie obalov a znižovanie množstva plastového odpadu. Spoločnosť prijala globálne záväzky, kde je pre slovenský trh najdôležitejší záväzok recyklovateľnosti všetkých obalov do roku 2025.


Nestlé pre zdravie detí


Dôležitým pilierom spoločenskej zodpovednosti Nestlé je program Nestlé pre zdravie detí. Na Slovensku je realizovaný v rámci lokálneho projektu Viem, čo zjem. Cieľom programu je vzdelávanie detí základných škôl o vyváženom životnom štýle. V roku 2018 sa zameral na rozšírenie obsahu a digitalizáciu všetkých výučbových materiálov. Od jeho uvedenia v roku 2015 ním prešlo už viac ako 35 000 detí. Vzdelávacie materiály k projektu sú k dispozícii na www.viemcozjem.sk . Okrem toho sa Nestlé systematicky zameriava na podporu športovo-pohybových aktivít detí a mládeže a environmentálnu výchovu v projekte EKOROK a projekte Pre vodu.

 

Nestlé v SR


Nestlé v Slovenskej republike vyrába a distribuuje viac ako 60 značiek potravín a nápojov - od čokolády a cukríkov, cez výživu pre deti, kávu, kulinárske výrobky až po krmivo pre domácich miláčikov, cereálie a klinickú výživu. Portfólio výrobkov je postavené často na dlhoročnej tradícii - Lentilky od roku 1907, Hašlerky od roku 1920, tyčinka Kofila od roku 1923, či Francúzska polievka od roku 1971 - a súčasne ťaží z inovácií - zavádzania extraktov z rastlín a zeleniny namiesto farbív, odstránenie priemyselne vznikajúcich trans-mastných kyselín (TFA), použitie nového, štruktúrovaného cukru s vyššou sladivosťou, či neustáleho zlepšovania nutričných profilov výrobkov v rámci programu Kitchen Cupboard.

 

Zdroj: Nestlé

 

PR

Video

Víťazom Visa Slovak Top Shop 2023 je čokoládovňa Lyra

Retail Podcast

Tomáš Török, BizBuilders: Čo musí urobiť online obchodník pre svoj rast?
Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk