KL SNC Banner top 1000x102px

KL SNC Banner side 450x1017px 004

KL SNC Banner side 450x1017px 004

Tesco zverejnilo údaje o potravinovom odpade na Slovensku za minulý rok

Tesco si plne uvedomuje svoju zodpovednosť v boji proti plytvaniu potravinami, preto začalo merať potravinový odpad vo svojich prevádzkach a transparentne zverejňovať tieto údaje.

 

tesco darovanie potravin

 

Ako prvý maloobchodník na Slovensku Tesco zverejnilo svoje dáta o potravinovom odpade už v roku 2017. Tesco na Slovensku už dosiahlo cieľ udržateľného rozvoja OSN 12.3 – znížiť potravinový odpad na polovicu. A to za dva roky. Za toto krátke obdobie Tesco na Slovensku znížilo potravinový odpad vo svojich prevádzkach o 52 %.


Redukcia potravinového odpadu má veľký význam nielen pre biznis alebo pre charity, ale aj v globálnom kontexte. Z pohľadu životného prostredia sú potravinové straty a potravinový odpad zodpovedné za približne 8 % emisií skleníkových plynov. Ak by potravinové straty boli krajinou, predstavovali by tretí najväčší zdroj emisií po Číne a USA. Preto je jedným z cieľov udržateľného rozvoja OSN znížiť množstvo potravinového odpadu do roku 2030 na polovicu. Tesco, ako jeden z najväčších maloobchodných predajcov na svete, si uvedomuje svoju zodpovednosť v boji proti plytvaniu potravinami, a preto aktívne prispieva k naplneniu tohto cieľa.


„Znížiť množstvo potravinového odpadu je globálnou výzvou, obzvlášť vo svete, v ktorom jeden z deviatich ľudí ide spať hladný a kde tretina svetovej produkcie jedla skončí ako odpad. Zverejňovať dáta o množstve potravinového odpadu je preto kľúčové smerom k naplneniu cieľa OSN znížiť množstvo potravinového odpadu na polovicu do roku 2030. Dosiahnuť tento cieľ 11 rokov pred termínom, ktorý stanovila OSN, je unikátom aj vo svete,“ povedal Martin Kuruc, výkonný riaditeľ Tesca na Slovensku a dodal: ,,Naše výsledky sú povzbudzujúce, ale ešte stále je čo robiť. Nepoľavíme v boji proti plytvaniu potravinami iba preto, že sa nám už podarilo dosiahnuť cieľ OSN. Ďalej budeme pracovať na tom, aby dobré potraviny neskončili ako odpad. Vyzývame aj ostatných maloobchodníkov a spoločnosti pôsobiace v potravinovom priemysle, aby sa k nám pridali v meraní a zverejňovaní svojich údajov o potravinovom odpade.“


Vo finančnom roku 2018/19 Tesco Slovensko predalo 559 464 ton potravín, pričom sa vygenerovalo 8 614 ton potravín, ktoré sa nepredali zákazníkom. V tomto objeme sú započítané potraviny vhodné na ľudskú spotrebu, na krmivo pre zvieratá, ale aj potraviny nevhodné na ďalšiu konzumáciu, a teda potraviny zlikvidované ako odpad. Vlani Tesco darovalo 1 792 ton potravín Potravinovej banke Slovenska a miestnym dobročinným organizáciám. Je to nárast o 211 % v porovnaní s predchádzajúcim rokom. Okrem toho spoločnosť darovala 2 043 ton potravín ako krmivo pre zvieratá.


Cieľom Tesca je, aby do roku 2020 všetky predajne spoločnosti na Slovensku darovali potraviny Potravinovej banke Slovenska a miestnym dobročinným organizáciám. V súčasnosti je zapojených do darovania potravín 132 predajní.


„Za tie roky, ktoré spolupracujeme s Tescom, vidím ich nadšenie a obetavosť, ochotu pomôcť tým, ktorí to potrebujú, a, samozrejme, ich silné odhodlanie znížiť množstvo potravinového odpadu. Ich úsilie pomáha ľuďom v núdzi, zároveň však predstavuje nádej na lepšiu budúcnosť pre naše životné prostredie,“ povedal Marko Urdzík, predseda Potravinovej banky Slovenska.


Na presnosť údajov o potravinovom odpade v limitovanom rozsahu dohliada spoločnosť KPMG LLP v súlade s normami na zabezpečenie kvality ISAE 3000.


Zdroj: Tesco

 

Podrobnosti o správe Tesca s údajmi o potravinovom odpade nájdete na stránke: https://sustainability.tescoplc.com/sustainability/food-waste/

 

Externé zdroje údajov:
FAO, http://www.fao.org/3/a-bb144e.pdf
WRI, https://www.wri.org/blog/2015/12/whats-food-loss-and-waste-got-do-climate-change-lot-actually

Video

Víťazom Visa Slovak Top Shop 2023 je čokoládovňa Lyra

Retail Podcast

Tomáš Török, BizBuilders: Čo musí urobiť online obchodník pre svoj rast?
Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk