KL SNC Banner top 1000x102px

KL SNC Banner side 450x1017px 004

KL SNC Banner side 450x1017px 004

Výdavky za veľkonočné cukrovinky z roka na rok rastú

Cukrovinky s veľkonočnou tematikou nakupuje 71 % domácností. Domácnosti v období Veľkej noci viac míňajú aj na údené mäso a klobásy. Tieto zistenia pochádzajú z GfK Spotrebiteľského panelu.


Veľká noc je po Vianociach, druhým najdôležitejším obdobím pre nákupy rýchloobrátkového tovaru. Domácnosti minú na nákupy približne o 10% viac, ako je mesačný priemer roka.


„V období Veľkej noci môžeme pozorovať zvýšené výdavky domácností na košík čerstvých potravín ako sú vajíčka, ovocie, zelenina, mäso a mäsové výrobky. Domácnosti tiež viac míňajú na sladkosti,“ hovorí Ladislav Csengeri, Consumer Panel Service Director CZ&SK.


K Veľkej noci patria aj zvýšené nákupy mäsových produktov. Domácnosti v tomto období viac míňajú na rôzne typy údeného mäsa. Len v marci minulého roka (2018) si údené alebo dusené solené mäso kúpilo 6 z 10 domácností, pričom z nákupu si každá odniesla v priemere 1 kg mäsa. Výdavky na takéto mäso tvoria v tomto období viac ako štvrtinu z ročných výdavkov na tieto pochúťky.


Významný rast vo veľkonočných nákupoch zaznamenávajú aj klobásy. Len v marci 2018 si klobásu z nákupu domov priniesla každá druhá domácnosť, pričom jedna za ne zaplatila v danom mesiaci celkovo takmer 6 €. Výdavky na klobásy v danom mesiaci tvoria o niečo viac ako desatinu z ročných výdavkov na túto obľúbenú údeninu.


Zásoby alkoholických nápojov si v marci 2018 doplnilo 8 z 10 domácností, pričom jedna minula v priemere takmer 32 €. Liehoviny si v marci 2018 kúpila v podstate každá druhá domácnosť, pričom jedna minula viac ako 26 €. Víno si z nákupu domov priniesla viac ako tretina domácností, jedna minula v priemere 11 €. Pivo si v marci 2018 kúpili takmer 2/3 domácností, jedna minula takmer 14 €.


Dôležitou položkou pri veľkonočných nákupoch sú aj nákupy sladkostí pre šibačov. Výdavky za veľkonočné cukrovinky z roka na rok rastú. Len počas marca 2018 si cukrovinku z veľkonočnou tematikou kúpilo 71 % domácností. Z jedného nákupu si odniesli v priemere 260 g veľkonočných sladkostí a zaplatili 3,40 €. Najviac kupujúcich oslovili rôzne čokoládové vajíčka a figúrky.


Domácnosti najviac minuli za veľkonočné cukrovinky v supermarketoch a hypermarketoch. 2/5 výdavkov za veľkonočné cukrovinky bolo v marci minulého roka vynaložených na tieto produkty v akcii. Už v apríli, po Veľkej noci, sa podiel akciových nákupov vyšplhal na viac ako 70%.


Na veľkonočné cukrovinky najviac minuli domácnosti s deťmi, a domácnosti žijúce v Bratislave a okolí.

 

Zdroj: GfK Spotrebiteľský panel

Video

Víťazom Visa Slovak Top Shop 2023 je čokoládovňa Lyra

Retail Podcast

Tomáš Török, BizBuilders: Čo musí urobiť online obchodník pre svoj rast?
Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk