kaufland

kaufland hokejova kniha banner l

kaufland hokejova kniha banner r

PRIESKUM: Slováci chcú kupovať čerstvé vajcia zo Slovenska

Tri štvrtiny Slovákov tvrdia, že počas sviatkov nakupujú vajcia vo väčšej miere ako v iných obdobiach. Množstvo tradičných sviatočných pokrmov, ako sú napríklad počas Veľkej noci zemiakové šaláty a obložené chlebíky, si bez vajec nemožno predstaviť.


Veľký dôraz pritom kladieme popri kvalite a čerstvosti vajec na slovenský pôvod. V reprezentatívnom prieskume 2muse pre sieť supermarketov BILLA to v polovici marca potvrdilo viac ako 87 percent ľudí. Štyria z piatich ľudí uvádzajú aj to, že im záleží na tom, ako žijú nosnice a pozitívny postoj k podstielkovému chovu má 69 percent opýtaných.


Hlavnými rozhodovacími kritériami pri výbere vajec sú podľa výsledkov tohto prieskumu čerstvosť a kvalita, tesne po nich nasleduje cena a krajina, odkiaľ pochádzajú. Ľudia cielene hľadajú na pultoch vajcia slovenského pôvodu, pochádzajúce od slovenských producentov. Štyria z piatich oslovených ľudí tvrdia, že im záleží na tom, v akom prostredí žijú nosnice, viac ako dve tretiny z nich preferujú alebo akceptujú podstielkový chov nosníc. Prieskum odpovedal aj na dôvody, pre ktoré uprednostňujú podstielkový chov. Vajcia z podstielkového chovu ľudia vnímajú ako kvalitnejšie a predpokladajú, že nosnice žijú v lepších podmienkach a práve preto vajíčka z týchto chovov vyhľadávajú.


„Skupina REWE, do ktorej patrí aj BILLA, sa rozhodla reagovať na požiadavky svojich zákazníkov a zaviazala sa, že ukončí predaj vajec z klietkového chovu do roku 2025 a nahradí ich vajciami z podstielkového chovu a z voľného výbehu. Tento záväzok platí rovnako pre všetky krajiny vrátane Slovenska. Už teraz sa snažíme ponúkať čo najširší sortiment, aby si zákazníci mohli vybrať podľa svojich preferencií. A zachovávame pritom výhodnú cenu. Súčasne sme radi, že sa nám podarilo dosiahnuť náš dlhodobý cieľ a môžeme deklarovať, že spoločnosť BILLA predáva na pultoch svojich predajní 100 % vajec zo Slovenska. V ponuke máme vajcia z obohateného klietkového chovu, cereálne vajcia, niekoľko druhov vajec z podstielkového chovu, z voľného výbehu a samozrejme bio vajcia,“ zdôrazňuje Kvetoslava Kirchnerová, hovorkyňa siete predajní BILLA.


Zaujímavé údaje poskytuje aj porovnanie vnímania spotrebiteľov teraz a pred 10 rokmi. Pri otázke na najdôležitejšie faktory, ktoré vplývajú na výber vajec, sa rebríček rokmi menil. Rovnako pred 10 rokmi tak aj teraz sú na prvých priečkach čerstvosť vajec a ich kvalita a tesne po nich nasleduje cena. Zmena ale nastali na ďalších priečkach. „Kým pred 10 rokmi si 40 percent ľudí myslelo, že pôvod vajec je málo dôležitý alebo úplne nedôležitý, tak aktuálne krajine pôvodu vajec prikladá aspoň nejakú dôležitosť 87 percent ľudí. Prekvapivým zistením je, že pred 10 rokmi by fakt, že vajcia pochádzajú z podstielkového chovu, považovalo za menej dôležitý až 47 percent zákazníkov. To už dnes neplatí.

 

Podľa aktuálneho prieskumu až 70 % ľudí považuje fakt, že vajcia pochádzajú z podstielkového chovu za dôležitý pri výbere a 72 percent uviedlo, že túto informáciu cielene zisťuje na obale vajec,“ hovorí Soňa Živná z prieskumnej agentúry 2muse.


Prieskum dal odpoveď aj na otázky prípravy vajec. Vajcia aspoň raz do týždňa konzumuje 81 percent opýtaných, teda štyria z piatich. Najpopulárnejšie sú miešané vajcia, ktoré favorizuje až tretina ľudí, nasledujú omeleta, volské oko a vajcia na tvrdo, ktoré preferuje približne pätina. Ostatné druhy prípravy vajec, ako vajcia na mäkko, benediktínske vajcia či vajcia na hniličku, sú skôr okrajovou záležitosťou.


Zdroj: BILLA, redakcia

facebook-ikonagoogle-plus-ikonatwiter-ikonayoutube-ikona



Video

Software na riadenie zásob naprieč celým dodávateľským reťazcom

Podcast

Ako najlepšie zužitkovať obmedzenie maloobchodných a distribučných spoločností?
zuzitkovat obmedzenie maloobchodnych spolocnosti retailmagazin podcast


PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

Fashion Retail