KL SNC Banner top 1000x102px

KL SNC Banner side 450x1017px 004

KL SNC Banner side 450x1017px 004

Zavádzanie blockchainových technológií zatiaľ zaostáva, naberá však na dôležitosti

Takmer dve tretiny zástupcov firiem zo strednej a východnej Európy sa domnievajú, že technológia blockchain bude pre nich relevantná, ale iba jedna tretina tvrdí, že prijatie tejto technológie je pre ich spoločnosť dôležité, znamená skutočný prielom a je pre ňu prioritou.


Vyplýva to z výsledkov ankety v desiatich krajinách strednej a východnej Európy, vrátane Slovenska, ktorá bola súčasťou celosvetového prieskumu spoločnosti Deloitte o smerovaní technológie blockchain.


Ako ďalej ukázali výsledky ankety, väčšina respondentov zo strednej a východnej Európy ešte nezačala investovať do technológie blockchain a iba jedna štvrtina respondentov potvrdila, že investície už uskutočnila. Napriek tomu, že 76 % respondentov z tohto regiónu zdieľa myšlienku, že blockchain sa všeobecne ujme, iba 27 % z nich plánuje nahradiť svoj existujúci systém alebo jeho časti inováciami založenými tejto technológii.


Len jedna štvrtina respondentov tvrdila, že už vykonala nejakú investíciu súvisiacu s blockchainom, avšak takmer 30 % respondentov uviedlo, že v roku 2019 investuje do tejto technológie najmenej 100 000 EUR.


„Investície súvisiace s blockchainom, ktoré uskutočňujú spoločnosti v strednej a východnej Európe, sú realizované najmä v oblasti konzultácií alebo investícií v oblasti ľudských zdrojov do zručností. Niektoré spoločnosti vyvíjajú klientske či serverové riešenia založené na technológii blockchain, u iných prebiehajú projekty týkajúce sa výmeny existujúceho systému,“ povedal Michal Kopanič, partner spoločnosti Deloitte.


Podľa účastníkov prieskumu sú najdôležitejšími výhodami tejto technológie nové obchodné modely a nové zdroje príjmov. Takmer 60 % respondentov sa domnieva, že riešenia založené na blockchaine sú bezpečnejšie ako tradičné riešenia. Existujúce prípady použitia sú väčšinou spojené s digitálnymi záznamovými a platobnými riešeniami. Len 10 % existujúcich prípadov využitia je pritom zameraných na digitálnu menu. Iba 42 % účastníkov prieskumu sa domnieva, že ich riadiaci tím dobre rozumie technológii blockchain.


„Na základe prieskumu môžeme skonštatovať, že blockchain nie je v strednej a východnej Európe vnímaný v podnikaní ako problematika s vysokou mierou priority. Budúcim krokom bráni aj nedostatok vlastných kapacít a regulačné otázky a iba 1 % respondentov sa domnieva, že pri investovaní do tejto technológie neexistuje žiadna prekážka,“ povedal M. Kopanič.


Viac ako polovica opýtaných zástupcov firiem zo strednej a východnej Európy považuje očakávania súvisiace s blockchainom za prehnané. Napriek tomu však až 45 % respondentov verí, že táto technológia zmení ich odvetvie a ich spoločnosť stratí konkurenčnú výhodu, ak blockchain neprijme.


Na druhej strane v strednej a východnej Európe sa až dve tretiny respondentov domnievajú, že blockchain ponúka oveľa viac, ako len novú technológiu platieb a okrem finančného sektora bude mať vplyv na viaceré odvetvia.


Zavádzanie technológie blockchain je zatiaľ v strednej a východnej Európe v počiatočnom štádiu. V Spojených štátoch a niektorých západoeurópskych krajinách je štádium rozvoja pokročilejšie a spoločnosti sa už presúvajú z osvojenia technológie na identifikovanie a vytváranie praktických podnikových aplikácií.


Zdroj: Deloitte

Video

Víťazom Visa Slovak Top Shop 2023 je čokoládovňa Lyra

Retail Podcast

Tomáš Török, BizBuilders: Čo musí urobiť online obchodník pre svoj rast?
Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk