KL SNC Banner top 1000x102px

KL SNC Banner side 450x1017px 004

KL SNC Banner side 450x1017px 004

Technologickým trendom roku 2019 budú inteligentné reproduktory

Segment inteligentných reproduktorov dosiahne v roku 2019 hodnotu 7 miliárd dolárov a stane sa najrýchlejšie rastúcou kategóriou online zariadení.


Vyplýva to z 18. vydania správy spoločnosti Deloitte Technology, Media & Telecommunications Predictions.
Po inteligentných reproduktoroch je obrovský dopyt. V roku 2019 by sa ich malo predať až 164 miliónov pri priemernej cene 43 USD za kus. Celkové výnosy odvetvia by tento rok mali dosiahnuť 4,3 miliardy USD pri predaji 98 miliónov jednotiek a v budúcom roku by tak mali vzrásť o 63 %.


Na dosiahnutie plného rastu však bude musieť toto odvetvie prekonať hroziace prekážky. Technológie rozpoznávania reči sa zlepšujú, ale bude potrebné prísť s väčším počtom jazykov, aby bola táto technológia dostupná pre všetkých a používala sa tak na celom svete.


V roku 2019 sa rozšíri bezdrôtová sieť piatej generácie (5G), ktorá prinesie rýchlejšie spojenie pre spotrebiteľov a podniky, ale aj výnosový potenciál pre telekomunikačné spoločnosti. Mobilní operátori naliali do vývoja 5G siete veľa financií (v súčasnosti ju testuje 72 operátorov) a spoločnosť Deloitte predpovedá, že v roku 2019 spustí 5G sieť 25 mobilných operátorov, kým v roku 2020 už ich bude vyše dvojnásobok. Celkovo sa v roku 2019 predpokladá predaj vyše jedného milióna 5G zariadení a toto číslo by malov roku 2020 stúpnuť na 15 až 20 miliónov.


„Bude trvať určitý čas, kým sa 5G zariadenia začnú využívať. Domnievame sa však, že rok 2019 bude v oblasti inteligentných bezdrôtových riešení prelomový. 5G sieť môže priniesť stonásobný nárast kapacity a efektívnosti siete v porovnaní so 4G. To môže zmeniť budúcnosť konektivity na celom svete,“ hovorí Michal Kopanič, partner spoločnosti Deloitte.


Ďalším trendom v roku 2019 bude softvér a služby umelej inteligencie v cloude. Až 70 % spoločností využívajúcich umelú inteligenciu bude mať podnikový softvér s umelou inteligenciou v cloude, 65 % spoločností bude vyvíjať aplikácie s umelou inteligenciou pomocou služieb vývoja v cloude. Do roku 2020 bude využívať podnikový softvér s umelou inteligenciou až 87 % firiem a služby vývoja umelej inteligencie v cloude až 83 % firiem.


„Zatiaľ využívajú výhody umelej inteligencie najmä technologickí giganti s veľkými finančnými zdrojmi, robustnou IT infraštruktúrou a špičkovými špecialistami. Cloudové riešenia však prinesú vyššiu efektívnosť a lepšiu návratnosť investícií a preto očakávame, že tieto výhody sa rýchlo rozšíria od priekopníkov v umelej inteligencii aj do bežných podnikov,“ vysvetľuje M. Kopanič.


Ďalšie prognózy spoločnosti Deloitte v sektore TMT na rok 2019:


• Prelom v 3D tlači – predaj podnikových 3D tlačiarní, materiálov a služieb od veľkých spoločností prekročí v roku 2019 výšku 2,7 miliárd USD a v roku 2020 presiahne 3 miliardy USD, pričom medziročný rast dosiahne 12,5 %. Zoznam možných materiálov s možnosťou 3D tlače sa za posledných päť rokov viac ako zdvojnásobil, čo spolu s ďalšími vylepšeniami viedlo k opätovnému zvýšeniu rastového potenciálu tohto odvetvia.


• Rádio zostáva relevantné – spoločnosť Deloitte predpovedá, že viac ako 85 % dospelej populácie vo vyspelých krajinách bude počúvať rádio aspoň raz týždenne (rovnaký podiel ako v roku 2018), pričom počúvanosť v rozvojových krajinách sa bude líšiť. Na celom svete počúvajú rádio každý týždeň takmer 3 miliardy ľudí. Deloitte očakáva, že v roku 2019 bude počúvať rádio aspoň raz za týždeň viac ako 90 % ľudí v USA vo veku 18 až 34 rokov a do roku 2025 budú pravdepodobne počúvať rádio viac než sledovať tradičnú televíziu.

 

• Rast kvantových počítačov – kvantové počítače budú mať v nasledujúcom desaťročí obrovský rastový potenciál, ale je nepravdepodobné, že nahradia klasické počítače. Očakáva sa, že budúci trh s kvantovými počítačmi bude porovnateľný s trhom superpočítačov – do roku 2030 pôjde o približne 50 miliárd USD ročne.


Zdroj: Deloitte

Video

Víťazom Visa Slovak Top Shop 2023 je čokoládovňa Lyra

Retail Podcast

Tomáš Török, BizBuilders: Čo musí urobiť online obchodník pre svoj rast?
Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk