Čo bude tento rok na Vianoce najväčším hitom?

Trendom tohtoročných Vianoc budú predovšetkým inteligentné produkty, ako sú mobilné telefóny, tablety, inteligentné hodinky a fitness náramky.


„Zvýšený dopyt očakávame tiež po herných konzolách a hrách, a to s ohľadom na veľké množstvo noviniek uvedených na trh v jesennom období (hry SpiderMan, Fifa18, Forza4, Call Of Duty apod.). Veľký záujem bude určite aj o produkty z kategórie starostlivosti o telo a zdravie - mixéry, odšťavovače, inteligentné osobné váhy, fény, kulmy, zastrihávače, holiace strojčeky atď. A ako každý rok si rad domácností urobí radosť novou TV a dopraje tak domácu zábavu celej rodine ," opisuje Iva Pavlousková, tlačová hovorkyňa Datartu.


Mobilné telefóny sú každoročným hitom Vianoc, avšak vďaka neustálemu technologickému vývoju sa každým rokom menia nároky a preferencie zákazníkov. "Tento rok sú napríklad hitom telefóny s odomykaním pomocou rozpoznania tváre, táto funkcia sa postupne dostáva aj do cenovo dostupnejších modelov," upresňuje I. Pavlousková.


Veľkou témou po celý rok bude gaming. Týka sa to nielen herných konzol alebo herných počítačov a notebookov, ktoré sa stávajú stále cenovo dostupnejšími pre viac zákazníkov, ale aj herného vybavenia, teda slúchadiel, klávesníc, volantov či herných myší.


V kategórii zdravého životného štýlu a športu za posledné roky vzrástol význam nositeľnej elektroniky (inteligentných hodiniek, fitness náramkov, športtesterov) a slúchadiel, pričom najväčší záujem je o bezdrôtové slúchadlá. Trendom je tiež zdravé varenie, veľký záujem bude o mixéry, odšťavovače a kuchynské mixéry. Z pôžitkových kuchynských spotrebičov budú hitom Vianoc automatické kávovary vo všetkých cenových segmentoch.


"Inteligentné hračky boli ešte pred niekoľkými rokmi medzi vianočnými darčekmi skôr výnimkou. Tento rok však nájde pod stromčekom drony, party reproduktory, outdoorové kamery a kamery do auta viacej Slovákov," predpokladá I. Pavlousková.


Z veľkých domácich spotrebičov potom budú trendom sušičky bielizne, ktoré u nás ešte pred niekoľkými rokmi príliš rozšírené neboli.


Aj tento rok bude ako každý rok obľúbeným darčekom pre celú rodinu televízor. "U televízorov smeruje trend stále k väčším a väčším uhlopriečkam, lepšiemu rozlíšeniu a lepšej konektivite. Pred siedmimi ôsmimi rokmi boli najpredávanejšie modely s uhlopriečkou okolo 80 cm, dnes sa ale bežne predávajú televízie s uhlopriečkou 140 cm a viac. Môže za to vyššia dostupnosť televízorov a tiež väčšie nároky domácností, ktoré si chcú obľúbené seriály a filmy vychutnávať v čo najlepšej kvalite," uzatvára I. Pavlousková.


Pri nákupe darčekov pre väčšie deti a dospievajúcich očakáva Datart najväčší záujem o mobily, tablety, bezdrôtové reproduktory, slúchadlá, herné konzoly a hry. Menšie deti potom pod stromčekom potešia hračky s motívom obľúbených rozprávkových postáv, napríklad vysielačky, tablety, kresliace tabuľky, outdoorové kamery, MP3 prehrávače alebo rádia.


Zdroj: Datart

facebook-ikonagoogle-plus-ikonatwiter-ikonayoutube-ikona



Video

RETAIL INNOVATIONS conference 2018

Podcast

Ako najlepšie zužitkovať obmedzenie maloobchodných a distribučných spoločností?
zuzitkovat obmedzenie maloobchodnych spolocnosti retailmagazin podcast


PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

Fashion Retail