KL SNC Banner top 1000x102px

KL SNC Banner side 450x1017px 004

KL SNC Banner side 450x1017px 004

Neziskové organizácie z krajín Visegrádskej štvorky budú spolupracovať na podpore konceptu Fairtrade

Fairtrade Česko a Slovensko (CZ/SK), Fundacja „Koalicja Sprawiedliwego Handlu” – Fairtrade Polska (PL), Nadácia Integra (SK) a Association of Conscious consumers (HU) budú spolupracovať na podpore konceptu Fairtrade vo všetkých štyroch stredoeurópskych krajinách. Zástupcovia organizácii to oznámili pri príležitosti štvrtej Národnej fairtradovej konferencie, ktorá sa nedávno uskutočnila v Brne.


„Globálne tržby za predaj fairtradových výrobkov rastú a v minulom roku prvýkrát prekročili hranicu 8 miliárd €. Rovnako tak sa zvyšuje záujem o udržateľnú spotrebu medzi zákazníkmi. V 150 krajinách sveta je momentálne k dispozícii viac než 30 tisíc výrobkov s certifikáciou Fairtrade,“ hovorí Hana Malíková, riaditeľka Fairtrade Česko a Slovensko.

 

Medzi najžiadanejšie fairtradové produkty patria káva, kakao, čokoláda, čaj, banány a bavlna. Ponuka v regióne strednej Európy je ale v porovnaní s krajinami západnej Európy ešte stále relatívne malá.


Trendy medzi spotrebiteľmi sú však povzbudivé. Podľa už spomínaného prieskumu Eurobarometer sú ľudia v stále väčšej miere pripravení zaplatiť za fairtradové výrobky viac.


Až 33 % Čechov, 29 % Slovákov a 25 % Maďarov a Poliakov by bolo ochotných zaplatiť o 5 až 10 % vyššiu cenu za výrobky s touto certifikáciou. Zároveň však platí, že je potrebné zvyšovať povedomie o známke Fairtrade – v roku 2015 ju poznalo len 21 % Čechov, 20 % Slovákov, 11 % Poliakov a 10 % Maďarov.


Stále relatívne nízke povedomie o Fairtrade v regióne strednej Európy je jeden z dôvodov, prečo sa neziskové organizácie zaoberajúce sa podporou udržateľnej spotreby a konceptu Fairtrade dohodli na spolupráci. Spoločne chcú prispieť k väčšej propagácii myšlienky spravodlivého obchodu, fairtradových výrobkov, výrobcov a obchodníkov, ktorí sú do systému Fairtrade zapojení. V každej krajine bude prebiehať napríklad online kampaň pred oslavou Svetového dňa pre fairtrade, uskutoční sa taktiež niekoľko okrúhlych stolov s kľúčovými aktérmi tejto problematiky.


Národnej fairtradovej konferencie sa zúčastnilo viac než 100 zástupcov Fairtradových miest, škôl a cirkevných zborov. Témou tohtoročnej konferencie bolo „Pozeráme spoločne do budúcna“, kľúčovou témou teda bola budúca spolupráca medzí jednotlivými subjektami a tiež hľadanie efektívnych nástrojov podpory Fairtrade v regiónoch. Celá akcia bola zameraná veľmi prakticky a bola postavená na zdieľaní skúseností, prepájaní aktívnych ľudí a zdieľaní dobrej praxe vo fairtradových kampaniach.


Zdroj: Fairtrade Česko a Slovensko

Video

Víťazom Visa Slovak Top Shop 2023 je čokoládovňa Lyra

Retail Podcast

Tomáš Török, BizBuilders: Čo musí urobiť online obchodník pre svoj rast?
Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk