KL SNC Banner top 1000x102px

KL SNC Banner side 450x1017px 004

KL SNC Banner side 450x1017px 004

Tržby za predaj fairtradových výrobkov vzrástli celosvetovo o 9 percent

Zároveň prvýkrát prekročili hranicu 8 mld €. Vyplýva to z výročnej správy za rok 2017, ktorú zverejnila nezisková organizácia Fairtrade International.


Vďaka úspešným predajom dostali družstvá pestovateľov v krajinách globálneho Juhu okrem stanovenej výkupnej ceny za svoje produkty aj fairtradový príplatok. Ten je určený na rozvoj ich podnikania a komunít. Jeho celková výška sa odhaduje na 178 miliónov € a je to o 19% viac než v predchádzajúcom roku.


Výročná správa s názvom Spoločne za férový a udržateľný obchod okrem iného vyzdvihuje to, ako systém Fairtrade prispieva k zaisteniu dôstojného živobytia pre pestovateľov v dobe, kedy ceny kávy na svetovom trhu klesli na dvanásťročné minimum.


Správa zároveň pripomína, akými spôsobmi sa Fairtrade usiluje o dosiahnutie spravodlivejšieho obchodovania: vytvára stratégie smerujúce k zaisteniu dôstojného príjmu, podporuje zmeny v komunitách prostredníctvom posilňovania úlohy žien a mladých ľudí, pomáha pestovateľom vyrovnávať sa so zmenami, ktoré prináša globálne otepľovanie a v spolupráci s partnermi na medzinárodnej úrovni usiluje o dosiahnutie Cieľov udržateľného rozvoja (SDG), stanovenými OSN pre obdobie 2015-2030.


V roku 2017bolo do systému Fairtrade zapojených viac než 1,6 miliónov pestovateľov a robotníkov v 75 krajinách sveta. Na 150 svetových trhoch bolo k dispozícii zhruba 30 tisíc rôznych výrobkov so známkou Fairtrade. Pokiaľ ide o objem tržieb, najväčším svetovým trhom s fairtradovými výrobkami bola vlani Veľká Británia. Nasledovalo Nemecko a Spojené štáty americké. Tržby na väčšine ostatných trhov vykazovali dvojciferný rast.


Vlani významne narástlo aj množstvo predaných fairtradových výrobkov. Predaj kakaa sa zvýšil o 57%, predaj fairtradového cukru narástol o 30% (a to po predchádzajúcom prepade spôsobenom rozhodnutím EÚ z roku 2015 zrušiť kvóty na výrobu konkurenčného repného cukru). Predaj fairtradovej kávy narástol o 15%, banánov sa predalo o 11% viac než v roku 2016.


Zdroj: Fairtrade Česko a Slovensko

Video

Víťazom Visa Slovak Top Shop 2023 je čokoládovňa Lyra

Retail Podcast

Tomáš Török, BizBuilders: Čo musí urobiť online obchodník pre svoj rast?
Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk