Kaufland zaradil do ponuky 100% slovenské hovädzie mäso

Ide o mäso, ktorého pôvod, chov, spracovanie a distribúcia sa dejú preukázateľne na území Slovenska. Týmto krokom začína tento obchodník dlhodobý projekt na podporu slovenského mäsa.

 

maso2018kaufland

 

Pre spotrebiteľa nie je ničím výnimočným dočítať sa na etikete v predajniach, že jednotlivé úkony v súvislosti s hovädzím mäsom, ktoré nakupuje, sa dnes dejú v rozličných krajinách EÚ. Len malé percento hovädzieho mäsa predávaného na pultoch obchodných reťazcov na Slovensku je pritom svojím pôvodom naozaj 100 % slovenské. To znamená, že zviera, z ktorého toto mäso pochádza, je narodené, chované, porazené, spracované, zabalené a distribuované na území Slovenska.


Sme radi, že našim zákazníkom môžeme ponúknuť 100% slovenské hovädzie mäso. Z nášho pohľadu ide o prvý krok, v tomto trende chceme pokračovať a aj takto rozširovať spoluprácu so slovenskými dodávateľmi,“ vysvetľuje Richard Bendík, riaditeľ nákupu spoločnosti Kaufland Slovensko a dodáva, že záujem o hovädzie mäso sa medzi slovenskými zákazníkmi zvyšuje, čo vidno aj na rastúcich predajoch.


Slovenské hovädzie mäso, ktoré je možné mať na pultoch do 48 hodín od porážky, chce Kaufland ponúkať na Slovensku v každej svojej filiálke. Momentálne sa na pultoch tohto obchodníka nachádza okrem slovenského aj hovädzie mäso z Nemecka, Česka a čiastočne z Írska (špeciality). Pulty s čerstvým mäsom sú v Kauflande samozrejmosťou, zatiaľ chýbajú len v dvoch prevádzkach.


Spoločnosť Tauris spracováva hovädzie mäso z býkov len slovenského pôvodu. „Naša rozrábka spracováva objemovo najviac mäsa na Slovensku, v nej profesionálni mäsiari mäso vykostia, správne rozporciujú a následne je mäso balené do vákua alebo ochrannej atmosféry podľa požiadaviek zákazníka. Veríme, že túto kvalitu po novom ocenia aj zákazníci predajní Kaufland,“ vysvetľuje Richard Duda, generálny riaditeľ spoločnosti Tauris. Ako dodáva, prednosťou je, že vrámci Slovenska je možné kvalitu tohto mäsa odsledovať najlepšie a platia tu aj jedny z najprísnejších kritérií na kvalitu mäsa.

 

Dostupnosť živého dobytka – býkov na Slovensku je však stále náročnejšia. Až 80-90% produkcie chovov býkov totiž končí na zahraničných trhoch. „Dôvodom predaja živého dobytka, ale aj mäsa vo štvrtiach do zahraničia je výhodnejšia nákupná cena. Pri cenotvorbách dlhodobo víťazia dovozy zo zahraničia, nakoľko v iných členských krajinách existujú rôzne podporné mechanizmy, ktoré u nás absentujú, čoho výsledkom je skutočnosť, že zahraničný chov a produkcia hovädzieho dobytka je jednoducho lacnejšia ako tá naša domáca,“ informuje o situácii na trhu JUDr. Tomáš Soroka, zástupca bitúnku Sorbel. Ako dodáva, ak by sa správne nastavili potrebné mechanizmy, Slovensko by mohlo byť v hovädzom mäse sebestačné.


Skutočnosťou je aj to, že v prípade chovu hovädzieho dobytka, na rozdiel od chovu ošípaných, je obrat produkcie pri hovädzom dobytku značne pomalší. „Ak chceme, aby zviera dorástlo do požadovanej jatočnej hmotnosti, potrebujeme mu dopriať omnoho viac času ako pri ošípaných. To sa následne samozrejme prenáša do nákladovosti a v konečnom dôsledku do efektívnosti celého chovateľského procesu,“ dopĺňa T. Soroka.


V rámci testovacieho obdobia odoberal Kaufland od spoločnosti Tauris denne cca. 500 kg suroviny v rôznych artikloch. Aby však boli splnené požiadavky všetkých filiálok na Slovensku, bol by potrebný podľa slov R. Bendíka desaťnásobok.
V budúcnosti sa chce Kaufland zameriavať aj na menších hráčov na trhu a má víziu, že postupne bude v časti pultov ponúkať 100% produkcie hovädzieho mäsa zo Slovenska. Zároveň plánuje podobný projekt aj s bravčovým mäsom.

 

Zdroj a foto: redakcia, Kaufland

facebook-ikonagoogle-plus-ikonatwiter-ikonayoutube-ikona



seminar vybaveni prodejny 2018

 

Video

RETAIL INNOVATIONS conference 2018

Podcast

Ako najlepšie zužitkovať obmedzenie maloobchodných a distribučných spoločností?
zuzitkovat obmedzenie maloobchodnych spolocnosti retailmagazin podcast


PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

Fashion Retail