Ingka Group zaznamenala nárast maloobchodných tržieb o 4,7 %

Vo finančnom roku 2018 zaznamenala Ingka Group vo svojich obchodných domoch IKEA celkové tržby vo výške 34,8 miliardy € (34,1 vo finančnom roku 2017).


S úpravou zohľadňujúcou zmeny kurzov to predstavuje ročný nárast tržieb o 4,7 %. V rýchle sa meniacom prostredí maloobchodu stavia IKEA v prvom rade na svojom nadšení pre zariaďovanie a usiluje sa prispôsobiť a transformovať tak, aby bola ešte dostupnejšia, umožnila zákazníkom pohodlnejší nákup a bola udržateľnejšia a šetrnejšia. Na Slovensku očakáva IKEA za finančný rok 2018 nárast viac ako 4 %.


Najrýchlejšia Čína


Počas finančného roka 2018 dosiahla Ingka Group nárast na väčšine svojich 30 trhov, z ktorých najrýchlejšie rástla Čína. Spoločnosť otvorila 12 nových obchodných domov IKEA vrátane svojho prvého v Indii. Celkove navštívilo 367 obchodných domov IKEA 838 miliónov návštevníkov, takže ich návštevnosť vzrástla o 3 %. Internetové stránky IKEA.com privítali až o 10 % viac návštevníkov, čo predstavovalo 2,35 miliardy návštev.


„Usilujeme sa využiť možnosti rýchlo sa meniaceho maloobchodného prostredia a rozvíjať IKEA tak, aby bola ešte dostupnejšia. Naďalej sa budeme snažiť uspokojiť potreby zákazníkov v obchodných domoch a hľadať nové cesty rozvoja existujúcich aktivít, vďaka čomu budú naše obchodné domy stále zohrávať dôležitú úlohu. Okrem toho hľadáme nové formáty predaja v centrách veľkých miest, ktoré umožnia zlepšiť skúsenosti našich zákazníkov s nákupom – fyzicky, aj na digitálnej úrovni,‟ hovorí Jesper Brodin, generálny riaditeľ Ingka Group.


Klikni a vyzdvihni je službou, ktorá umožňuje zákazníkom nakúpiť výrobky on-line a vyzdvihnúť si ich potom v obchodnom dome. Funguje už vo viacerých krajinách vrátane Slovenska, pričom najväčším trhom je USA.
V priebehu roka kúpila Ingka Group platformu TaskRabbit, s ktorou chce zákazníkom poskytovať flexibilnú ponuku služieb za dostupné ceny, ako je napríklad montáž nábytku. Táto ponuka služieb je už plne zavedená v USA a Spojenom kráľovstve a tento rok sa rozšíri aj do Kanady.


„Chceme stáť vždy na strane všetkých tých, ktorí nemajú veľa peňazí, no majú veľké sny a potreby. Práve preto sa snažíme našim súčasným i novým zákazníkom umožniť, aby bola pre nich IKEA dostupná vždy vtedy a tam, kde to potrebujú. Vieme, že 80 % našich zákazníkov začína svoj nákup on-line, a aj to, že naše obchodné domy majú v rámci nákupnej skúsenosti dôležitú úlohu – sú zdrojom inšpirácie a informácií o zariaďovaní. Staviame na týchto našich silných stránkach, aby sme mohli pre viacerých ľudí vytvárať ešte lepší každodenný život, a to bez ohľadu na to, ako sa nás rozhodnú kontaktovať,‟ dodáva J. Brodin.


Jedným zo záväzkov Ingka Group je tiež neustála snaha o pozitívny vplyv na našu planétu. Do roku 2030 chce v prospech ľudí i planéty fungovať v súlade s princípmi obehového hospodárstva, bojovať proti vplyvom klimatických zmien a podporovať rovnosť, a tak rozvíjať svoje podnikanie. Ingka Group sa v tomto smere tiež zaviazala dosiahnuť nulové emisie pri dodávkach tovaru domov k zákazníkom, a to v piatich veľkomestách – v Paríži, Amsterdame, New Yorku, Los Angeles a Šanghaji.


Vlastník konceptu IKEA a celosvetový držiteľ licencie, spoločnosť Inter IKEA Systems, oznámila celkové maloobchodné tržby IKEA všetkých 11 franšízových spoločností vo výške 38,8 miliardy €.

 

IKEA Bratislava


„V posledných rokoch zaznamenávame v celom našom regióne stabilný rast. Naším cieľom je na tejto ceste pokračovať, na Slovensku očakávame nárast viac než 4 % (v prechádzajúcom finančnom roku to bolo 5,3 %). Počas finančného roka 2018 sme celkove privítali 2,8 milióna návštevníkov (v predchádzajúcom finančnom roku to bolo 2,9 milióna) a 1,5 milióna zákazníkov (rovnako ako v minulom finančnom roku). Až 5 % predaja sa pritom uskutočnilo on-line,‟ hovorí Mounia El Hilali, generálna riaditeľka IKEA pre Českú republiku, Maďarsko a Slovensko.


Podrobnejšie informácie o svojich finančných výsledkoch zverejní IKEA Bratislava v januári 2019.

 

Zdroj: redakcia

facebook-ikonagoogle-plus-ikonatwiter-ikonayoutube-ikona



Video

RETAIL INNOVATIONS conference 2018

Podcast

Ako najlepšie zužitkovať obmedzenie maloobchodných a distribučných spoločností?
zuzitkovat obmedzenie maloobchodnych spolocnosti retailmagazin podcast


PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

Fashion Retail