Firmy hľadajú ľudí cez vlastných zamestnancov, je to jeden z najefektívnejších spôsobov

Pri hľadaní nových ľudí sa firmám vypláca, ak oslovia svojich zamestnancov a dajú na ich odporučenie. Zamestnanci totiž pociťujú voči spoločnosti zodpovednosť a odporúčajú iba ľudí, za ktorých sa neskôr nemusia hanbiť.

 

zerowaste

 

Takýto nábor býva zväčša úspešný a novoprijatí ľudia vo firme zotrvajú. Aj preto sa odporúčania stali hneď po inzerátoch druhým najefektívnejším spôsobom, ako nájsť nových pracovníkov. Zhodli sa na tom rečníci v jednej z panelových diskusií, ktorá sa uskutočnila 3. októbra 2018 v rámci podujatia Podnikateľská fiesta. Témou druhej diskusie boli výhody zero waste v biznise.


„V súčasnosti je naozaj problém nájsť nových zamestnancov. Už si nerobíme ilúzie a nehľadáme kvalifikovaných ľudí. Obrazne povedané, stačí nám aj človek, ktorý nepije a je ochotný chodiť do práce,“ povedal v úvode Ján Paciga starší, ktorý je riaditeľom pekárskej a cukrárskej výroby Paciga v Spišskej Novej Vsi. V paneli, ktorého témou boli práve výzvy v zamestnávaní, sa stretol s marketingovým manažérom Profesia.sk Martinom Menšíkom a leadership konzultantkou Vladimírou Neuschlovou.


„Ľudí sme hľadali rôznymi spôsobmi, cez úrady práce, sociálne siete, vývesky, ale veľmi sa nám osvedčilo, ak nám ich odporučia naši zamestnanci. My týchto ľudí oslovíme, ponúkneme im, aby si prišli na nejaký týždeň odskúšať prácu a väčšina z tých, ktorí prídu, ostane,“ vysvetľoval J. Paciga.


Súhlasil s ním aj M. Menšík z Profesia.sk. Podľa neho sú tzv. referaly, čiže odporúčania, druhým najefektívnejším spôsobom na získavanie ľudí. Na prvom mieste sú stále pracovné inzeráty, uviedol. „Za posledných päť rokov stúpol počet voľných pracovných pozícií na Slovensku päťnásobne. Ročne je voľných takmer 300-tisíc miest, no o tieto sa uchádza len nejakých 100-tisíc ľudí. Trh práce sa prehrieva a ak nezačneme hľadať riešenia, máme zarobené na veľký problém,“ povedal M. Menšík.


Problémy pri zamestnávaní však neboli jedinou témou Podnikateľskej fiesty. Hostia druhého panelu hovorili o tom, ako sa dá filozofia zero waste, čiže minimalizácie odpadu, využiť v maloobchode, veľkoobchode, na festivaloch a tiež v bežnej domácnosti.


„Snažili sme sa v prvom rade začať od seba a v kanceláriách všetko triediť. Návštevám sme prestali ponúkať mlieko alebo cukor v plaste, jednoducho im ho nalejeme alebo nasypeme. Od toho sa odvíjali ďalšie aktivity, napríklad sme kompletne prebudovali sortiment s jednorazovým riadom a do konca roka budeme mať takmer ku všetkým plastovým produktom aj kompostovateľnú náhradu,“ vysvetlil Martin Krajčovič, hovorca METRO.


Zmenšiť odpad sa už dlhodobo snaží aj autorka blogu Do poslednej omrvinky Lucia Grigová, ktorá to priamo na podujatí predviedla aj so šéfkuchárom METRO Vojtom Artzom. „Rodičia ma síce naučili, že jedlo by sa nemalo vyhadzovať, ale grify, ako navariť len toľko, koľko sa skutočne zje, alebo čo urobiť s tým, čo ostane, som sa musela naučiť sama. Dnes už to považujem za prirodzené a snažím sa spotrebovať skutočne všetko,“ uviedla L. Grigová.


Podujatie Podnikateľská fiesta zorganizovali Slovak Business Agency, AMI Communications Slovakia, v spolupráci so Združením podnikateľov Slovenska, Združením mladých podnikateľov Slovenska a spoločnosťou METRO.


Zdroj: METRO

facebook-ikonagoogle-plus-ikonatwiter-ikonayoutube-ikona



Video

RETAIL INNOVATIONS conference 2018

Podcast

Ako najlepšie zužitkovať obmedzenie maloobchodných a distribučných spoločností?
zuzitkovat obmedzenie maloobchodnych spolocnosti retailmagazin podcast


PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

Fashion Retail