Tchibo: Vegánske a bezplekové zákusky, aktivity v znižovaní odpadu a ďalšie novinky

Spoločnosť Tchibo nie je na slovenskom trhu žiadnym nováčikom, no silné postavenie a popularitu si neustále upevňuje. Svoje predajne postupne rozširuje aj do menších miest a nezabúda ani na spoločenskú zodpovednosť a ekológiu, ktoré sú pre spotrebiteľov čoraz dôležitejšie.


Na filozofii udržateľnosti a spoločenskej zodpovednosti si v poslednom čase dáva záležať čoraz viac veľkých spoločností, ktoré sa môžu svojim pozitívnym vzorom pričiniť o zmenu vo svete a Tchibo nie je výnimkou. Podiel udržateľných produktov v portfóliu firmy rastie z roka na rok. V roku 2017 pochádzalo z trvalo udržateľných zdrojov takmer 40 % kávy, 100 % záhradného nábytku z tropického a boreálneho dreva a 80 % bavlny používanej na výrobu textilu. Tchibo je aktuálne tretím najväčším predajcom výrobkov z biobavlny na svete. Na obaloch svojich výrobkov používa označenie GUT GEMACHT, ktorým zastrešuje všetky výrobky firmy, ktoré boli certifikované nezávislým externým subjektom, alebo spĺňajú definované normy: vznikli celkovým alebo čiastočne udržateľným spôsobom, teda ohľaduplne k prírode aj k ľuďom.


Ďalším ekologickým krokom vpred, ktorý Tchibo urobilo, je výroba oblečenia z recyklovaných materiálov. Ide predovšetkým o spracovanie polyesteru z PET fliaš či o opätovné spracovanie rybárskych sietí vylovených z oceánskych vôd, ktoré vo veľkej miere prispievajú k znečisteniu morí, ale sú aj obrovskou hrozbou pre morské živočíchy. Takto recyklovaný odpad Tchibo premienilo na kolekciu oblečenia, ktoré predávalo v rámci kolekcie Time4Green – išlo predovšetkým o plavky, športové oblečenie, ale aj bundy či doplnky.


Potreby a priania svojich zákazníkov sa Tchibo usiluje reflektovať nielen v oblasti filozofie trvalej udržateľnosti či dostupnosti k svojim zákazníkom, ale aj vo výbere sortimentu, ktorý ponúka. Zákazníci v ich predajniach nájdu nielen obľúbenú novinku – kávu typu cold brew, no podľa ročného obdobia aj ponuku ľadových či naopak teplých kávových špecialít.


Najnovšie si však zákazníci môžu v kávových baroch na predajniach objednať aj vegánske muffiny či bezlepkové cookies, ktoré sú mimoriadne obľúbené nielen u vegánov a celiatikov. Muffiny prináša v dvoch príchutiach – čučoriedkovej alebo s dvoma druhmi čokolády, bezlepkové cookies pre celiatikov zase s kúskami mliečnej aj tmavej belgickej čokolády. Samozrejmosťou je možnosť vziať si zákusky, ale aj kávu so sebou. Aktuálne od 1. októbra aj do vlastných prinesených pohárov, teda s dôrazom na ekologické hľadisko a aktivity v znižovaní množstva odpadu.


Široký sortiment týždenných kolekcií spotrebného tovaru, sortiment kávy a kávových doplnkov, ale aj samotný kávový bar, kde si môžu zákazníci priamo v predajni pochutnať na pripravenej káve a zákuskoch je typický pre predajne v koncepte 3v1, také špecifické práve pre Tchibo. Momentálne 16 predajní v koncepte 3v1 dopĺňa špeciálny outlet s tovarmi zo starších kolekcií v priaznivých cenách, ktorý sa nachádza na Obchodnej ulici v Bratislave. Okrem kamenných predajní v krajských a okresných mestách sa priebežne objavuje aj tzv. Tchibo pop-up store, teda putovný obchod, ktorý sa pohybuje po rôznych lokalitách Slovenska.


Tento rok Tchibo svoje predajne rozširuje do troch ďalších slovenských miest, kde ešte nemalo zastúpenie: Trenčín, Piešťany a Prešov. Práve vďaka nedávnemu otvoreniu posledného z menovaných sa Tchibo dostalo do všetkých krajských miest na Slovensku. Celkovo sa podarilo vytvoriť tejto značke v tomto roku 20 nových pracovných miest v regiónoch mimo Bratislavy.


Zdroj: Tchibo

facebook-ikonagoogle-plus-ikonatwiter-ikonayoutube-ikona



Video

RETAIL INNOVATIONS conference 2018


PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

Packaging Herald

Fashion Retail


banner kniha co nemame neprodame