Trh technického spotrebného tovaru narástol na Slovensku o 14 percent

K pozitívnemu vývoju v druhom kvartáli 2018 (v celkovom hodnotení oproti rovnakému obdobiu minulého roka) prispeli tradične kategórie veľkých a malých domácich spotrebičov (MDA a SDA) a predovšetkým telekomunikácie (TC), ale tiež mierne informačné technológie (IT).


Naopak sa medziročne nedarilo kategóriám spotrebnej elektroniky (CE) a foto (PH). Pozrite si stručný prehľad najdôležitejšieho: 

 

Spotrebná elektronika
Pozitívny vývoj:
Dynamický rast dopytu v kategóriách systémov domáceho audia a reproduktorov, ktoré zaznamenali medziročné rasty predajov vo väčšine segmentov trhu.
Negatívny vývoj:
Aj keď pokles predajov v kľúčovej kategórii televízorov spomalil, v medziročnom porovnaní zostáva vývoj predaného objemu a tržieb naďalej negatívny.

 

Foto trh
Pozitívny vývoj:
Systémové kompakty v čiernych číslach.
Negatívny vývoj:
Klesajúci dopyt po zrkadlovkách.

 

Veľké domáce spotrebiče

Pozitívny vývoj:

Nárast väčšiny kategórií veľkých domácich spotrebičov, - v druhom štvrťroku sumárne viac ako jedenásťpercentný.

Najrýchlejšie rastúcou skupinou stále zostávajú sušičky s dvojciferným medziročným nárastom, nasledované umývačkami a chladničkami.

Negatívny vývoj:

Jedinou kategóriou s negatívnym vývojom zostávajú odsávače pár.

 

Malé domáce spotrebiče

Pozitívny vývoj:

Veľmi dynamický rast celého sektoru SDA.

Výrazne rastúci hodnotový vývoj kávovarov a zubnej hygieny, ochota spotrebiteľov investovať do produktov s vyššou priemernou cenou.

Negatívny vývoj:

Je aj niekoľko kategórií s negatívnym vývojom a to sú najmä fritézy a odšťavovače.

 

Informačné technológie

Pozitívny vývoj:

Dvojciferný nárast segmentu ultratenkých prenosných počítačov.

Pokračujúci rast kategórie tabletov.

Negatívny vývoj:

Medziroční pokles obratov počítačov (stolných i prenosných) a monitorov.

 

Telekomunikácie*

Pozitívny vývoj:

Smart telefóny v pozitívnom vývoji.

Negatívny vývoj:

Klesajúca váha smart telefónov bez biometrickej identifikácie.

 

*Založené na dátach za „Open market“.

 

Zdroj: GfK TEMAX®
Prieskum sleduje predaje technického tovaru vo viac ako 41 krajinách. Výsledky sú založené na maloobchodnom paneli GfK, do ktorého je zapojených približne pol milióna maloobchodných predajní po celom svete. Cieľom GfK je zabezpečiť aby dáta za panel boli čo najpresnejšie

facebook-ikonagoogle-plus-ikonatwiter-ikonayoutube-ikona



Video

RETAIL INNOVATIONS conference 2018

Podcast

Ako najlepšie zužitkovať obmedzenie maloobchodných a distribučných spoločností?
zuzitkovat obmedzenie maloobchodnych spolocnosti retailmagazin podcast


PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

Fashion Retail