Mileniáli a Generácia Z očakávajú od firiem zvýšenú sociálnu zodpovednosť

Miléniová generácia a generácia Z očakávajú od firiem zintenzívnenie snahy o pozitívny vplyv na okolitý svet. Najmladšie generácie zamestnancov zaujali skeptický postoj k nedostačujúcej motivácii a etike firiem.


Tieto zistenia odhalila siedma výročná správa spoločnosti Deloitte o miléniovej generácii (Deloitte’s seventh annual Millennial Survey).


Predchádzajúce dva prieskumy naznačili, že mladé generácie majú pozitívny postoj k motivácii a etike podnikov. V roku 2018 však došlo k dramatickému obratu, keď názory na podniky dosiahli najhoršiu úroveň za posledné štyri roky. Dnes si len menej než polovica miléniovej generácie myslí, že podniky sa správajú eticky (48 % oproti 65 % v roku 2017), a že sú odhodlané pomáhať pri zlepšovaní spoločnosti (47 % oproti 62 %). Na otázku, na čo sa zameriava spoločnosť, v ktorej pracujú, odpovedali: dosahovanie ziskov, podporovanie efektivity a výroba či predaj tovarov a služieb.


„Príslušníci miléniovej generácie a generácie Z sa výraznejšie orientujú na širšiu úlohu podnikov v spoločnosti a sú presvedčení, že ich úspech by sa mal merať aj inak, než len finančnými ukazovateľmi. Sú presvedčení, že prioritami podnikov by mala byť tvorba miest, inovácie, zlepšovanie súkromného a pracovného života zamestnancov a pozitívny prínos pre spoločnosť a životné prostredie,“ vysvetlil Marián Hudák, vedúci partner spoločnosti Deloitte.


Hoci sa názor týchto generácií na podniky výrazne zhoršil, ich dôvera v politických lídrov je ešte menšia. Len 19 % respondentov odpovedalo, že politici majú pozitívny vplyv v porovnaní s 71 %, ktorí si myslia, že politici majú negatívny vplyv. Nahradiť by ich preto mohli biznis lídri, ktorí podľa 44 % respondentov ešte majú pozitívny vplyv. Mladí tak stále trochu veria v schopnosť firiem pozitívne meniť spoločnosť. Tri štvrtiny opýtaných si myslí, že nadnárodné spoločnosti majú potenciál pomôcť vyriešiť ekonomické, environmentálne a sociálne výzvy spoločnosti, a preto je ich povinnosťou zapojiť sa do zlepšovania spoločnosti.


„Výsledky tohtoročného prieskumu dokazujú, že rapídne sociálne, technologické a geopolitické zmeny v poslednom roku ovplyvnili názor miléniovej generácie a generácie Z na správanie podnikov a mali by byť signálom pre lídrov z rôznych oblastí. Podniky musia nájsť spôsoby, ako môžu pozitívne ovplyvniť okolie, v ktorom pôsobia a zamerať sa na otázky ako diverzita, inklúzia a flexibilita, ak si chcú získať dôveru a vernosť pracovníkov miléniovej generácie a generácie Z,“ uzavrel M. Hudák.


Správa za rok 2018 zohľadňuje názory 10 455 príslušníkov miléniovej generácie a odpovede 1 844 respondentov generácie Z celkovo z 36 krajín sveta. Príslušníci miléniovej generácie z prieskumu sa narodili medzi januárom 1983 a decembrom 1994 a predstavujú špecifickú skupinu – majú vysokoškolské vzdelanie, pracujú na plný úväzok a pracujú najmä pre veľké organizácie súkromného sektora. Respondenti z generácie Z sa narodili medzi januárom 1995 a decembrom 1999. Všetci už získali vysokoškolské vzdelanie 1. stupňa alebo študujú na 2. stupni. Viac než tretina z nich pracuje buď na plný alebo na skrátený pracovný úväzok.


Zdroj: Deloitte

facebook-ikonagoogle-plus-ikonatwiter-ikonayoutube-ikona



tchibo mazagrande

Video

RETAIL INNOVATIONS conference 2018


PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

Packaging Herald

Fashion Retail


banner kniha co nemame neprodame