KL SNC Banner top 1000x102px

KL SNC Banner side 450x1017px 004

KL SNC Banner side 450x1017px 004

Nestlé chce pomôcť, aby obaly nekončili na skládkach a v oceánoch

Významný výrobca a distribútor potravín na Slovensku, spoločnosť Nestlé, chce vo svojej výrobe do roku 2025 zaviesť používanie výlučne recyklovateľných alebo opakovane použiteľných obalov.


Spoločnosť Nestlé dlhodobo vníma globálny environmentálny problém rastúceho objemu plastového odpadu, ktorý končí na skládkach, ale aj v riekach a oceánoch. Inovuje preto svoje výrobné procesy a obchodné modely, aby tvorbe plastového odpadu predchádzala alebo ju obmedzila. Na Slovensku Nestlé zaznamenalo prvé výsledky už v roku 2013, odkedy žiadny odpad z výroby nekončí na skládkach a je buď recyklovaný (90 %) alebo energeticky zužitkovaný (10 %). V rámci spolupráce so spoločnosťou ENVI – PAK, s ktorou sa podieľa na budovaní lokálneho systému triedenia a recyklácie, spoločnosť Nestlé na Slovensku prispela len v roku 2017 k zníženiu emisií CO2 o 1 327 ton.


Spoločnosť v tejto oblasti prijíma aj ďalšie opatrenia. Okrem prechodu na 100 % recyklovateľné alebo znovu použiteľné obaly chce do roku 2025 dosiahnuť v Európe 90 % zber svojich PET fliaš a súčasne zmeniť ich zloženie, aby obsahovali 25 % recyklovanej suroviny.


„Plastový odpad patrí k najzávažnejším environmentálnym problémom týkajúcim sa celého sveta. Chceme nájsť riešenie na zabezpečenie zníženia objemu odpadu, jeho opakované použitie a recykláciu. Našou ambíciou je do roku 2025 vo výrobe dosiahnuť 100 % recyklovateľných a opätovne použiteľných obalov,“ hovorí Mark Schneider, generálny riaditeľ Nestlé S.A.


Nestlé sa celosvetovo zameriava na 3 kľúčové oblasti: elimináciu nerecyklovateľných plastov, podporu používania lepšie recyklovateľných plastov a elimináciu alebo zníženie používania kombinovaných obalových materiálov.


Spoločnosť Nestlé si plne uvedomuje potrebu rozvoja obehového hospodárstva, a preto chce:


• zohrávať aktívnu úlohu pri formovaní dobre fungujúcich systémov zberu, triedenia a recyklácie vo všetkých krajinách, v ktorých Nestlé podniká;
• spolupracovať s obchodnými partnermi a profesijnými organizáciami na vývoji obalových riešení redukujúcich používanie plastov, uľahčujúcich recykláciu a rozvíjajúcich nové spôsoby eliminácie plastového odpadu;
• uvádzať na plastových obaloch informácie o recyklácii, aby s nimi mohli spotrebitelia správne nakladať;
• zvyšovať podiel recyklovaných plastov vo svojich obaloch, vrátane ich 25 % podielu v PET fľašiach v Európe do roku 2025, a tým podporiť trh s recyklovanými plastmi.

 

Zdroj: Nestlé

Video

Víťazom Visa Slovak Top Shop 2023 je čokoládovňa Lyra

Retail Podcast

Tomáš Török, BizBuilders: Čo musí urobiť online obchodník pre svoj rast?
Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk