Zahraničné obchodné reťazce zintenzívnili spoluprácu s domácou výrobou
- Podrobnosti
- Uverejnené utorok, 13. február 2018
Na pultoch svojich predajní ponúkajú členovia Slovenskej aliancie moderného obchodu (SAMO) v každom momente spolu 230 miliónov kusov výrobkov. Podiel piatich členov SAMO na hodnote predaja rýchloobrátkového tovaru na Slovensku predstavoval podľa Spotrebiteľského panela GfK v roku 2017 až 54,5 %.
Členovia SAMO otvárajú čoraz viac cesty slovenským dodávateľom, predovšetkým malým a stredným producentom, výsledkom čoho je zaujímavý medziročný nárast počtu slovenských dodávateľov od októbra 2016 v priemere až o 11 %. Za rok 2017 predali členovia SAMO potraviny pochádzajúce zo Slovenska spolu v hodnote viac ako 1,5 mld. €.
Obchod patrí k oporám slovenskej ekonomiky a je tiež významným prispievateľom do štátneho rozpočtu. Členovia Slovenskej aliancie moderného obchodu za posledný účtovný rok odviedli do štátneho rozpočtu spolu 59 miliónov € na dani z príjmov a dani z majetku a 314 miliónov € na dani z pridanej hodnoty.
Obchod je tiež veľkým zamestnávateľom, na Slovensku zamestnáva spolu 300 000 zamestnancov, z čoho takmer 10 % - viac ako 27 0000 - pracovalo práve u členov Slovenskej aliancie moderného obchodu.
Členovia Slovenskej aliancie moderného obchodu sa radia medzi najvýznamnejších investorov, keď od začiatku svojho pôsobenia na slovenskom trhu tu doteraz investovali spolu viac ako 3,3 miliardy € a bez úľav v rámci štátnej pomoci.
Zdroj: SAMO, redakcia