KL SNC Banner top 1000x102px

KL SNC Banner side 450x1017px 004

KL SNC Banner side 450x1017px 004

Projekt Adoptuj kravičku má pomôcť zvýšiť spotrebu mlieka

Zvýšenie spotreby mlieka ale aj mliečnych výrobkov pôvodom zo Slovenska, to je cieľom projektu s názvom Adoptuj kravičku. Novú, vylepšenú verziu, oficiálne spustila ministerka pôdohospodárstva a rozvoja vidieka Gabriela Matečná spolu s prvovýrobcami a spracovateľmi mlieka. Webová aplikácia je určená hlavne deťom a školám.


„V spotrebe mlieka a mliečnych výrobkov Slovensko výrazne zaostáva za ostatnými krajinami Európskej únie. Projekt Adoptuj kravičku je jednou z možností ako napomôcť zvýšeniu spotreby mlieka a to už od detského veku. Chceme u detí vypestovať správne stravovacie návyky, pozitívny vzťah ku zvieratám a tiež zvýšiť povedomie o slovenských prvovýrobcoch mlieka,“ hovorí v súvislosti so spustením projektu Gabriela Matečná, ministerka pôdohospodárstva a rozvoja vidieka.


Projekt ako webová aplikácia je určený hlavne deťom, školám ako aj širokej verejnosti a umožňuje fiktívnu adopciu kravičky reálne žijúcej na farme. „Používateľ si za nákup slovenských mliečnych výrobkov bude môcť vybrať a adoptovať žijúcu kravičku z reálnej farmy. O kravičku sa môže naďalej starať formou hry pri opakovanom nákupe slovenských mliečnych výrobkov,“ uvádza Stanislav Voskár, prezident Slovenského mliekarenského zväzu.


Ako aplikácia funguje? Používateľ si najprv na mape zvolí farmu, ktorá je napríklad najbližšie jeho bydlisku. Následne si z danej farmy podľa fotografie vyberie kravičku, ktorá sa mu najviac páči a môže jej dať meno. Podmienkou adopcie kravičky je nákup desiatich slovenských mliečnych výrobkov a to tak, že v priebehu 10 dní zadá do systému EAN kódy aj s SK oválom zo zakúpených slovenských mliečnych výrobkov. Po zadaní všetkých 10 výrobkov (v priebehu 10 dní) je adopcia kravičky potvrdená systémom, ktorý užívateľovi vygeneruje „Rodný list kravičky“.


Adopciou sa používateľ môže posunúť do hry s kravičkou, kde za kúpu ďalších slovenských mliečnych výrobkov môže užívateľ svoju kravičku urobiť šťastnou a to staraním sa o kravičku, ktorej ukazovateľom spokojnosti je „šťasťomer“. Takto môžu používatelia medzi sebou aj súťažiť: koho kravička je šťastnejšia, kto sa o ňu lepšie stará. Projekt Adoptuj kravičku chce osloviť hlavne deti materských a základných škôl a realizáciou súťaží motivovať školy, zabezpečiť im návštevu fariem a rozšíriť im povedomie o slovenských farmách a slovenských mliečnych výrobkoch.


Do projektu sa zapojilo 58 slovenských fariem z celého Slovenska a poskytli tak deťom na adopciu viac ako slovenských 10 000 kravičiek. Projekt zastrešuje Mliečny fond a financovaný je slovenskými prvovýrobcami a spracovateľmi mlieka.

 

Zdroj: redakcia

Video

Víťazom Visa Slovak Top Shop 2023 je čokoládovňa Lyra

Retail Podcast

Tomáš Török, BizBuilders: Čo musí urobiť online obchodník pre svoj rast?
Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk