ZOOT úspešne napreduje. Zatiaľ je ťahúňom Česko

Významný online obchod s módou ZOOT sa umiestnil na 43. mieste prestížneho rebríčka 1000 najrýchlejšie rastúcich európskych firiem, ktorý začiatkom apríla zostavil anglický denník Financial Times.


Rebríček porovnával spoločnosti s najvyššími nárastmi obratu medzi rokmi 2012 a 2015. Už teraz si však ZOOT môže pripísať body aj za rok 2016. Minuloročné tržby skupiny zahŕňajúce český, slovenský a rumunský trh dosiahli rekordných takmer 27 miliónov € bez DPH. Tržby najväčšieho hráča v oblasti internetového predaja módy v roku 2015 boli 17,2 milónov € bez DPH.


Najväčší podiel na obrate skupiny (81%) má domáci český trh. O zvyšných 19% sa delí Slovensko a Rumunsko. Hrubý prevádzkový zisk pred úrokmi a zdanením českej časti skupiny predstavoval približne 110 000 €.


„Firma na všetkých troch trhoch zdravo rastie a naďalej upevňuje svoju pozíciu. Pri súčasnej veľkosti môžeme predpokladať, že by sa rast obratu dal udržať v úrovni dvojnásobkov, ako tomu bolo v počiatočných rokoch. Minuloročný nárast o 56 percent preto vnímame ako veľmi uspokojivý a podobné tempo by sme radi udržali aj tento rok. Aktuálne plánujeme rast ideálne okolo 50 percent,“ hovorí Peter Ladžov, spolumajiteľ a finančný riaditeľ ZOOT.


Koncom prvého kvartálu skupina ZOOT uzavrela financovanie série B, v rámci ktorého od investorov 3TS Capital Partners a BHS Private Equity Fund získala pre svoj ďalší rozvoj celkovú čiastku 4,5 milióna €.


„Zdroje získané navýšením kapitálu plánujeme využiť predovšetkým na posilnenie logistiky a IT segmentu. V pozadí nezostane ani budovanie ďalších Výdajní radosti, kde si zákazníci môžu tovar objednaný online pohodlne vyskúšať a zaplatiť iba to, čo sa im hodí“, vysvetľuje spolumajiteľ ZOOTu Ladislav Trpák.


„Aktivity spoločnosti sledujeme od jej založenia a obdivujeme marketingovú zručnosť, prevádzkovú dokonalosť a extrémne prívetivý prístup k zákazníkom, vďaka ktorému sa ZOOT neistále dynamicky rozvíja na domácom trhu a teraz už aj v rámci regiónu“, hodnotí silné stránky spoločnosti Luděk Palata, partner BHS Private Equity Fund, ktorý viedol transakciu vo výške 2,5 milióna €.


„ZOOT je v našom portfóliu od úvodnej investície 3TS v roku 2014 a s dramatickým rastom, ktorý spoločnosť v tomto období vykázala, sme veľmi spokojní. Naďalej vidíme ohromný potenciál v presune maloobchodného predaja módy do on-line priestoru na trhoch strednej a východnej Európy a ZOOT je podľa nášho názoru pripravený túto príležitosť v ďalších rokoch využiť“, hovorí Jiří Beneš, Partner 3TS Capital Partners, ktorý viedol v tomto kole investíciu vo výške 2 milióny €.


ZOOT momentálne ponúka cez 300 rôznych značiek a na jar 2016 tiež spustil prémiovú a detskú sekciu. „Iba počas roku 2016 sme zalistovali cez 50 nových módnych brandov, vrátane zvučných mien ako sú Miss Selfridge, Superdry či Tally Weijl. Zaujímavý je nárast prémiového segmentu, ktorý teraz zahŕňa 31 značiek. Medzi tie najúspešnejšie patrí napríklad Tommy Hilfiger či French Connection ,“hodnotí trend dopytu šéf nákupu, Ondřej Halama. Do prvej desiatky najpredávanejších značiek patria tiež produkty privátneho brandu ZOOT Originál, kde bodujú predovšetkým tričká s vtipnou potlačou.

 

Zdroj: ZOOT, redakcia