Všetko, čo ste chceli vedieť o zákazníkovi...
- Podrobnosti
- Uverejnené piatok, 23. jún 2017
Dôležitú úlohu v procese zmien retailového trhu hrajú zákazníci a cesta, ktorú absolvujú pred nákupom výrobku či služby. Nie je preto náhodou, že ďalšia špecializovaná konferencia bude zameraná práve na túto oblasť. Už teraz si rezervujte termín 6.9.2017 na podujatie Retail in Detail s podtitulom New Customer Journey.
Dlhé roky nám baťovské „zákazník je kráľ“ pripadalo ako krásna rozprávka zo starých dobrých čias. Realita je však úplne odlišná. Zákazník a jeho dopyt boli rádovo menej podstatné než ponuková strana trhu. Pripomeňme si teda, čo máme za sebou.
- V roku 1987 stačilo dať čokoľvek na regál a ľudia sa o to pobili.
- V roku 1997 dosiahol garantovaný úspech každý výrobca, ktorý umiestnil do televízie svoj reklamný spot a každý obchodník, ktorý otvoril moderne vyzerajúci super, mega alebo hypermarket.
- V roku 2007 išlo o to, ako nahnať čo ľudí do predajní s pomocou novodobého biča – letáku.
Toto všetko však už dnes nefunguje. Navyše explózia technológií a s ňou súvisiaca digitálna transformácia urobila zo starej rozprávky novú realistickú poviedku (pre niektorých horor). Zákazník je už zasa ďalej. Ľudia dnes už majú hlavne vďaka inteligentným telefónom k dispozícii na niekoľko kliknutí akékoľvek informácie o ponúkaných produktoch a predajniach. Môžu sa teda v sekunde rozhodnúť čo, kde, ako a za koľko nakúpia.
Okrem technológií vrátila zákazníka na trón taktiež mega konkurencia, ktorá u nás panuje. Kamenných predajní je veľmi veľa, dokonca viac než vo vyspelých západných krajinách. Stále patríme medzi pionierov v e-commerce a počtom a trhovým podielom e-shopov vedieme v množstve kategórií európsku hitparádu. Pre obchodníkov a výrobcov tak nastala tá správna chvíľa robiť veci úplne inak, ukončiť bezhlavú expanziu ponuky a zaujímať sa do hĺbky o to, čo vlastne zákazníci skutočne chcú. A tiež po čom túžia, čo im robí radosť, čo ich hnevá a podľa čoho sa rozhodujú.
Aký je ale zákazník, vzor 2017? A ako sa bude vyvíjať v nadchádzajúcom období? Američania by povedali: „One – million-dollera-question“. Blue Events hovorí: „Otázka, ktorá stojí za to investovať jeden pracovný deň na konci prázdnin a načerpať tak informácie a nápady do hlavnej retailovej sezóny, ktorá vypukne krátko po tom.“
Pripojte sa k ďalším kolegom z výrobných a obchodných firiem, ktorí sa budú dňa 6.9.2017 na konferencii Retail in Detail/New Customer Journey intenzívne zaoberať diskusiou o tom, kto je vlastne nový zákazník a ako sa vďaka digitálnej revolúcii zmenila jeho nákupná cesta.
Špecializovaná konferencia prebehne vo vysoko inšpiratívnom prostredí – v konferenčnej zóne budovy Delta v rámci pražského BB Centra. Jej súčasťou bude nielen odborný program pozostávajúci z prezentácii a panelovej diskusie, ale tiež trhovisko predstavujúce rôzne riešenia, podporujúce poznanie nového zákazníka a efektívnu komunikáciu s ním. Naši hostitelia zo spoločnosti Microsoft naživo na podujatí predstavia predajňu novej generácie, ktorá vďaka prepojeniu najrôznejších senzorov, cloudových technológií a umelej inteligencie, dokáže ponúknuť vysoko personalizovaný zážitok, na ktorý sme zvyknutý z e-commerce.
Zdroj: Blue Events