KL SNC Banner top 1000x102px

KL SNC Banner side 450x1017px 004

KL SNC Banner side 450x1017px 004

IKEA spúšťa iniciatívu proti plytvaniu potravinami

Iniciatívou Food is Precious – Jedlo je vzácne si spoločnosť IKEA kladie za cieľ znížiť produkciu potravinového odpadu vo svojich prevádzkach do konca finančného roka 2020 o 50 %.


V takmer štyroch stovkách obchodných domov IKEA v 48 krajinách sveta si na jedle z IKEA pochutnáva 650 miliónov hostí ročne. Inteligentné riešenie váženia a sledovania zdrojov vyhadzovaných potravín pomáha pracovníkom IKEA nájsť spôsoby, ako plytvanie potravinami obmedziť. Toto riešenie je aktuálne zavedené vo viac než 20 % obchodných domov IKEA a celkovo predstavuje úsporu 176 000 porcií.


Každý deň vyjde navnivoč alebo sa vyhodí približne tretina všetkých potravín, ktoré sa na svete dopestujú alebo vyprodukujú. Ide o 1,3 miliardy ton potravín ročne, ktoré vychádzajú nazmar, pričom každý deviaty človek na svete hladuje. Na nasýtenie 870 miliónov hladujúcich by pritom stačila aj jedna štvrtina z tohto množstva potravín.


Rozumné využívanie zdrojov patrí ku kľúčovým hodnotám spoločnosti IKEA. A potraviny sú príliš cenné, než aby sme nimi len tak plytvali. Pomocou inteligentného riešenia potraviny v reštauráciách, bistrách a obchodíkoch so švédskymi špecialitami sú vážené a údaje registrované. Váženie prebieha pomocou podlahovej váhy s dotykovým displejom, cez ktorú sa koše s potravinovým odpadom presúvajú. Nazbierané údaje pomáhajú nachádzať spôsoby, ako množstvá vyhadzovaného jedla znížiť.


Cieľom iniciatívy je na konci augusta 2020 produkovať v potravinových prevádzkach IKEA o 50 % menej potravinového odpadu. Riešenie bolo zavádzané na jednotlivých trhoch IKEA postupne od decembra 2016; do mája 2017 bol systém na sledovanie potravinového odpadu zavedený v 84 obchodných domoch, teda vo viac než 20 % obchodných domov IKEA. Prinieslo to zníženie potravinového odpadu o 79 200 kg, čo sa rovná 341 000 kg ušetrených emisií CO2 – množstvu, aké vyprodukuje 473 letov medzi Štokholmom a Londýnom. Prieskum medzi pracovníkmi potravinových prevádzok dotknutých obchodných domov ukázal, že v 70 % z nich táto iniciatíva vyvoláva pocit hrdosti a 50 % cielene podniká opatrenia proti plytvaniu jedlom aj doma.


„Je veľmi povzbudivé vidieť prvé výsledky našej iniciatívy. Vďaka inteligentnému riešeniu a angažovaným pracovníkom už teraz, po pár mesiacoch, zaznamenávame o 30 % menej potravinového odpadu. Sledujem vývoj v tejto oblasti a verím, že tento úspech podnieti aj ďalších, aby o potravinách a jedle premýšľali ako o vzácnom zdroji,“ hovorí Michael La Cour, riaditeľ IKEA Food Services AB,.

 

Zdroj: redakcia

Video

Víťazom Visa Slovak Top Shop 2023 je čokoládovňa Lyra

Retail Podcast

Tomáš Török, BizBuilders: Čo musí urobiť online obchodník pre svoj rast?
Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk