Priemerná cena nákupu na zľavových portáloch rastie
- Podrobnosti
- Uverejnené piatok, 21. apríl 2017
V porovnaní s rokom 2012 priemerná cena nákupu na zľavovom portáli vzrástla o 20%. Zatiaľ čo v roku 2012 bola na úrovni 44 € za nákup. Už v roku 2015 dosiahla 59 €. Za posledný rok je na úrovni 53 €. Uvádzajú to oficiálne štatistiky portálu odpadnes.sk, ktorá slúži ako vyhľadávač zliav, čiže vyhľadáva a zbiera ponuky od viacerých zľavových portálov.
Zatiaľ čo sa pred pár rokmi na zľavových portáloch predával drobný tovar vo veľkých množstvách a v súčasnosti hrajú prím najmä víkendové pobyty. „Pre zákazníkov sú zaujímavé zľavy na pobyty a zájazdy, ktoré predsa len bývajú drahšie a dobrá zľava vie pomôcť peňaženke. Na druhej strane stabilný záujem býva aj o zlacnený tovar a rôzne pomôcky za nižšie sumy do 10 €. V dlhodobom horizonte rastie záujem o zľavy na rôzne operácie,“ konštatuje Ľubomír Varga, Digital manager pre odpadnes.sk.
Dôvodov rastu priemernej ceny nákupu na zľavových portáloch je niekoľko. Jedným z dôvodov je aj zvyšujúca sa dôvera Slovákov k nakupovaniu prostredníctvom zľavových kupónov. „Zo zľavového boomu a veľkého počtu portálov zostalo pár silných hráčov a menší počet malých hráčov. Na jednej strane vidíme pokles zákazníkov, ktorý hľadajú vyslovene zľavy. Na druhej strane, tým že portály rozširujú svoju ponuku, trh výraznejšie neklesá. Trh je teda stabilizovaný, aj keď svoj boom už má za sebou,“ konštatuje Ľ. Varga. Medzi ostatné dôvody patrí posun záujmu smerom ku kvalitnejším a drahším pobytom k hoteloch vyšších kategórií, ktoré so sebou prináša aj vyššie cenové nároky. Dôvodom je aj rast ekonomiky, ktorý motivuje ľudí čoraz viacej cestovať.
Zdroj: redakcia