KL SNC Banner top 1000x102px

KL SNC Banner side 450x1017px 004

KL SNC Banner side 450x1017px 004

Retail in Detail 2017: Ako na efektívne inovácie?

retail in detailĎalšia zo série špecializovaných konferencií Retail In Detail sa zameria na to, ako efektívne inovovať. Uskutoční sa už onedlho, 28.3.2017 v hoteli Orea Pyramida v Prahe. V dobe, kedy digitálna revolúcia zásadne mení dopytovú a ponukovú stranu trhu, ide o tému veľmi horúcu a prirodzene aktuálnu.


Konferencia má však ambície jasne ukázať, že technológie nie sú ani náhodou spásou. Je potrebné pochopiť meniaceho sa zákazníka, prichádzať s novými nápadmi a inovovať nielen produkty a konkrétne procesy, ale aj realizovať celú škálu vzájomne prepojených zmien. To aj vrátane zmien v myslení a chovaní ľudí.


Maloobchodný trh sa mení pred očami a je nevyhnutné inovovať, určite nie „to zabaliť“. Sme uprostred digitálnej revolúcie a nutkanie riešiť všetky výzvy a príležitosti aplikáciou nových technológií je veľmi silné. To však nie vždy musí byť cesta k víťazstvu. Bill Gates sa nepochybne nemýlil, keď tvrdil:


„Prvé pravidlo pre uplatnenie technológie v biznise je, že automatizácia efektívnej prevádzky zvýši efektivitu. Druhé pravidlo potom je, že automatizácia neefektívnej prevádzky ďalej zvýši neefektívnosť.“


Zavedenie nových technológií do neefektívnych prevádzok či procesov skutočne väčšinou len prehĺbi problém. K výsledku nevedie ani tupé kopírovanie konkurencie alebo uvádzanie nových produktov a služieb bez znalostí toho, či ich zákazníci chcú, či dokonca o nich snívajú. Inovácia je totiž trochu iná (a tiež väčšia) hra, než si väčšinou myslíme. Je preto viac než logické, že sa Blue Events na problematiku inovácií detailne zameriava v ďalšej zo série špecializovaných konferencií Retail In Detail. Tá sa uskutoční už zanedlho, 28.3.2017 na mieste vysoko inovatívnom – v úplne novo zrekonštruovanej industriálnej Hale C Balabenka v Prahe 9. Odborný program konferencie sa zameria na to, čo je vlastne efektívna inovácia, ako merať jej úspech a hlavne ako na to.


V prvom bloku konferencie zaznejú príspevky predstavujúce analýzy, vízie a stratégie. V úvodnom vystúpení predstaví Ondrej Žák (EY), čo sú to efektívne inovácie, ako fungujú a ako sa retail môže poučiť z vývoja v ďalších odvetviach. Břetislav Chovítek následne na základe unikátnych analýz firmy Nielsen účastníkom podujatia ukáže, ako sa na trhu darí v skutočnosti produktovým inováciám. Prezradí tiež, ako túto viac menej pochmúrnu štatistiku vylepšiť prostredníctvom množstva strategických a taktických opatrení.


Možnosti zvýšenia efektívnosti retailových inovácií pomocou technológií následne na podujatí bude prezentovať európsky manažér Zebra Technologies Paul Nordford. Josef Machala s pomocou výsledkov expertného hlasovania súťaže Mastercard Obchodník roka (kategórie inovácie) predstaví, čo pokladala v posledných troch rokoch maloobchodná komunita za najlepšie a najefektívnejšie inovácie v oblasti retailu.


Prostredná časť programu bude rezervovaná pre konkrétne príklady úspešných inovácií. Dva z nich budú prezentované spoločne dodávateľom riešenia a zákazníkom – významným retailerom. O tom, že obal môže množstvo vecí zmeniť celkom zásadným spôsobom presvedčí účastníkov podujatia Martin Hejl (THIMM Packaging) a Tomáš Haškovec z e-shopu Spokojený Pes. Praktickú ukážku digitalizácie in-store komunikácie potom budú demonštrovať Daniel Lemer (Dr. Max) a Lukáš Zima (Samsung). Inovatívny prístup k lojalitnému systému bude v Prahe prezentovať Shak Vassiliou (RetailZoom), a o tom, že emócie, zážitok a digitalizácie idú spolu ruka v ruke účastníkov presvedčí Pavel Říha z ppm factum.

 

Zlatým klincom konferencie Retail in Detail bude záverečná panelová diskusia, ktorú bude moderovať Martin Dokoupil z JIC (Jihomoravského inovačního centra) a rozpúta ju svojou úvodnou prezentáciou Petr Bena (ALZA). Do diskusie sa následne spolu s ním zapoja renomovaní inovátori – Martin Dlouhý, ktorý má skúsenosti so zásadným „upgrate“ predaja potravín na dvoch kontinentoch, Miroslav Velfl, ktorý sa od produkcie prvých dosiek Jaromíra Nohavicu dostal až k úspešnej revitalizácii veľkého obchodného domu (DBK), a v neposlednom rade duo zakladateľov globálne pôsobiaceho start – upu Skinners, Michaela Matějková a Petr Procházka. Panel diskutujúcich doplní Markéta Švedová (Recruit CZ), ktorá ozrejmí úlohu ľudí v procese inovácií a Jan Vraný (Google) v úlohe evanjelistu technologických zmien digitalizácie. Bohatý konferenčný program doplní záverečná afterparty a výstava inovatívnych riešení pre retail.

 

Zdroj: Blue Events

Video

Víťazom Visa Slovak Top Shop 2023 je čokoládovňa Lyra

Retail Podcast

Tomáš Török, BizBuilders: Čo musí urobiť online obchodník pre svoj rast?
Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk