KL SNC Banner top 1000x102px

KL SNC Banner side 450x1017px 004

KL SNC Banner side 450x1017px 004

Unilever v obaloch uplatní stopercentne recyklovateľné plasty

Spoločnosť sa zaviazala, že do roku 2025 bude možné opätovne využívať, recyklovať alebo kompostovať všetky jej plastové obaly. Ďalej vyzýva ostatných zástupcov spotrebného priemyslu k rýchlejšiemu postupu v zavádzaní tzv. cirkulárnej ekonomiky.


Podľa údajov nadácie Ellen MacArthur Foundation (EMF) sa v celosvetovom meradle dostane len asi 14% plastových obalov do recyklačných centier, pričom plných 40% skončí na skládkach a ďalšia tretina v okolitej prírode. Odhaduje sa dokonca, že do roku 2050 bude vo svetových oceánoch plávať viac plastov než rýb. Architekt William McDonough, známy ako jeden z hlavných propagátorov myšlienky cirkulárnej ekonomiky, tvrdí, že prepracovanie koncepcie obalového materiálu od samého základu patrí k najväčším svetovým výzvam.


„Problematika optimalizácie nakladania s obalovým materiálom a plastmi je natoľko aktuálna a dôležitá, že všetky zainteresované strany, teda spoločnosti, dodávatelia, výrobcovia, obchodníci aj zákazníci by mali začať čo najrýchlejšie spolupracovať. Mali by sme vytvárať a zdieľať také hodnoty, ktoré budú k maximálnemu prospechu aj budúcim generáciám,“ uvádza W. McDonough.


Zaobchádzanie s plastovým obalovým materiálom ako s cenným zdrojom je kľúčom k dosiahnutia tzv. Cieľa udržateľného rozvoja, konkrétne SDG12 s názvom Zodpovedná výroba a spotreba a so súvisiacim prechodom od spotreby typu „vezmi - využi- odhoď“ ku koncepcii plne cyklického hospodárenia.


Spoločnosť Unilever sa v záujem urýchlenia transformácie toku svetových obalových materiálov zaviazala:

 

-do roku 2025 zaistiť, že jej plastové obaly bude možné opätovne využívať a recyklovať,
-predĺžiť členstvo v Ellen MacArthur Foundation o ďalšie tri roky, pripojiť sa k jej iniciatíve „nového hospodárenia s plastami“ (New Plastics Economy) a podporovať ju. Do roku 2020 v rámci tohto záväzku taktiež uverejní úplný zoznam všetkých plastov obsiahnutý v obalových materiáloch používaných spoločnosťou Unilever, s cieľom prispieť k vytvoreniu protokolu o plastoch v tomto priemyselnom odvetví,


-investovať do overenia účinnosti technologického riešenia recyklácie sáčikov vyrobených z niekoľkovrstvového materiálu a to predovšetkým v pobrežných oblastiach. Tu totiž najviac hrozí nebezpečenstvo úniku plastov do oceánu a poskytnúť toto riešenie na využitie pre ďalších účastníkov tohto priemyselného odvetvia,


Unilever sa už dávnejšie zaviazal znížiť do roku 2020 hmotnosť obalového materiálu o jednu tretinu a do roku 2025 zvýšiť vo svojich obaloch podiel recyklovateľných plastov najmenej o 25%. Obe tieto iniciatívy sú súčasťou rozsiahleho „Unilever plánu udržateľného rozvoja“ (Unilever Sustainable Living Plan). V roku 2015 spoločnosť splnila záväzok vyviesť 0 odpadov na skládku.


Problematika plastov je stále v spoločnosti horúcou témou. „Plastové obalové materiály zohrávajú rozhodujúcu úlohu z hľadiska príťažlivosti našich výrobkov a ich bezpečnosti. Napriek tomu je jasné, že pokiaľ chceme ďalej čerpať výhody tohto všestranného materiálu, musíme podniknúť neodmysliteľné kroky, aby sme zaistili jeho zodpovedné a efektívne využitie po spotrebe samotného výrobku,“ hovorí Paul Polman, CEO spoločnosti Unilever a dodáva: „Aby sme sa tejto náročnej úlohe súvisiacej aj s plastom v oceánoch dokázali postaviť zoči voči, musíme pracovať na systémových riešeniach, ktoré v prvom rade zabránia prenikaniu plastov do vodných tokov.“


„Dúfame, že naše záväzky podnietia aj ďalších účastníkov tohto priemyselného odvetvia k spoločnému postupu, ktorý zaistí to, že všetok plastový obalový materiál bude plne recyklovateľný aj recyklovaný. Zároveň musíme v spolupráci s partnermi na vládnej úrovni a ďalšími stranami podporovať rozvoj a rozširovanie infraštruktúry pre zber a opätovné spracovanie materiálu. Táto infraštruktúra je rozhodujúca z hľadiska prechodu k obehovému hospodárstvu. V konečnom dôsledku chceme, aby bol v celom našom priemyselnom odvetví využívaný všetok plastový obalový materiál len cyklicky.“


Svojim záväzkom plniť ciele cirkulárnej ekonomiky pre plastové obaly prispieva spoločnosť Unilever k zmene systému. „Je viac než dôležité zamýšľať sa nad problematikou plastov už od samého začiatku. Výrobcovia by mali zvažovať už samotnú voľbu materiálov pri navrhovaní obalov, ale tiež ich následné využitie po spotrebovaní produktu,“ dodáva zakladateľka Ellen MacArthur Foundation (EMF) Ellen MacArthur.

 

Zdroj: Unilever

Video

Víťazom Visa Slovak Top Shop 2023 je čokoládovňa Lyra

Retail Podcast

Tomáš Török, BizBuilders: Čo musí urobiť online obchodník pre svoj rast?
Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk