Blíži sa Retail Summit 2017. Zameria sa na obchod bez hraníc
- Podrobnosti
- Uverejnené pondelok, 28. november 2016
Najväčšie stretnutie obchodníkov a ich kľúčových partnerov v strednej Európe vstupuje do svojho 23. ročníka. Retail Summit 2017 nadviaže na predchádzajúce úspešné ročníky, ktorých sa v posledných rokoch zúčastnilo vždy viac než tisíc retailerov, dodávateľovm politikov, expertov a novinárov.
Summit sa uskutoční na tradičnom mieste – Clarion Congress Hotel Praha, v obvyklom termíne na prelome januára a februára.
Hlavné plenárne rokovanie vo veľkej kongresovej sále a slávnostný večer s udeľovaním cien Master Card Obchodník roka sa uskutoční 31.1.2017. Séria špecializovaných konferencií a panelových diskusií prebehne 1.2.2017. Get-together party, CEO dinner a špecializované rokovania bude v predvečer summitu, 30.1.2017.
Kľúčová téma Retail Summitu 2017: „One. Jeden zákazník. Jeden trh, Jeden obchod“ sa bude intenzívne zaoberať tým, ako obchodovať na trhu, kde vďaka novým digitálnym technológiám a globalizácii miznú staré hranice, zároveň sa objavujú nové príležitosti a hrozby. Hlavná pozornosť bude venovaná tomu, že ľudia sa nedelia na analógových a digitálnych, existuje len „jeden človek-jeden zákazník“. Ten chce komunikovať a nakupovať s využitím všetkých možností, ktoré mu ponúka súčasná digitálna doba. Pritom ale stále nie je pripravený zahodiť všetko dobré a tradičné. Miznú tak hranice medzi kamenným a internetovým obchodom, zákazníci ich jednoducho nechcú.
Budúcnosťou je „jeden obchod“ obsluhujúci zákazníkov so znalosťou ich potrieb v danej nákupnej situácii, vo všetkých predajných kanáloch.
Čo to konkrétne znamená pre český a slovenský obchod ozrejmí Tomáš Drtina a Zdeněk Skála z GfK. Predstavia totiž novú prognózu retail Vision 2020. Táto je založená na expertných rozhovoroch so šéfmi kľúčových firiem. Medzi zahraničnými rečníkmi zrejme účastníkov podujatia zaujme prezentácia Tima Masona, experta, ktorý sa významne podieľal na globálnej expanzii firmy Tesco a teraz prostredníctvom firmy Eagle Solutions rozvíja digitálny marketing. Na podujatí Retail Summit 2017 prezradí, ako efektívne komunikovať a obchodovať s „prepojeným“ zákazníkom.
Pozornosť však bude na tomto prestížnom podujatí venovaná aj ďalším hraniciam, ktoré budú musieť zmiznúť, pokiaľ je cieľom úspešne obchodovať. Výrobcovia a obchodníci tvoria „jeden trh“, obsluhujúci jedného spoločného zákazníka, čo vyžaduje ich spoluprácu. Sme súčasťou jednotného trhu EU, ktorý prináša množstvo príležitostí. EU naviac buduje jednotný digitálny trh a otvára tak nové možnosti pre výrobu, obchod a hlavne spotrebiteľa. Slovensko aj Česko, kde sa podujatie uskutoční, sú súčasťou „jedného sveta“- jedného spoločného ekosystému. Je to nielen hrozba, ktorej sa obávame aj keď asi viac než je potrebné. Je to predovšetkým záväzok a obrovská príležitosť pre rozvoj obchodu.
Cesty k úspechu na globálnom trhu predstaví Miroslav Hošek – leader, ktorý viedol niekoľko retailových a potravinárskych firiem v strednej Európe a teraz už 10 rokov riadi americkú firmu AFP Advanced Food Products. Táto vyrába a predáva približne 150 000 ton výrobkov ročne v USA a po celom svete.
Program Retail Summitu 2017 je už zverejnený a stále je ešte možné sa registrovať za výrazne zvýhodnené ceny.
Základné údaje
Retail Summit 2017 je pripravovaný Zväzom obchodu a cestovného ruchu ČR, VŠE Praha a spoločnosťou Blue Events. Nadväzuje na predchádzajúcich 22 ročníkov tradičnej konferencie o rozvoji obchodu. Zachováva si svoje zacielenie na český trh, posilňuje však súčasne svoj medzinárodný charakter.
Retail Summit bude spojený s udeľovaním významných ocenení najúspešnejším obchodníkom – pod patronátom spoločnosti MasterCard budú počas slávnostného večera udeľované ceny Obchodník roka 2016.
Summit sa koná vďaka podpore desiatok firiem a inštitúcií. Najväčšiu podporu doposiaľ poskytujú MasterCard, Kofola, Plzeňský Prazdroj, ďalej spoločnosti BEL ASyry, Deloitte, GS1 či TCC.
Zdroj: redakcia