KL SNC Banner top 1000x102px

KL SNC Banner side 450x1017px 004

KL SNC Banner side 450x1017px 004

Celkové tržby IKEA Group narástli o 11,2 %

Spoločnosti IKEA to umožňuje i naďalej investovať do trvalej udržateľnosti a rozvoja podnikania.


Čistý zisk IKEA Group dosiahol vo finančnom roku 2015 úroveň 3,5 miliardy €. Celkové tržby vzrástli v porovnaní s minuloročnými o 11,2 %, dosiahli hodnotu 31,9 miliardy €. Spoločne s príjmami za prenájom z obchodných centier dosiahli celkové príjmy 32,7 miliardy €, čo predstavuje nárast o 11,5 %. Najväčšie investície smerovali na riešenia problémov spojených s klimatickými zmenami, napríklad celý sortiment osvetlenia v obchodných domoch IKEA prešiel 100 % na technológiu LED.

 

„Máme za sebou veľmi úspešný rok, kedy sme investovali predovšetkým do oblasti trvalej udržateľnosti, rozšírenia našej ponuky a zvýšenia dostupnosti našich výrobkov“, hovorí Peter Agnefjäll, prezident a CEO IKEA Group pri predstavení Ročného prehľadu o IKEA Group a Prehľadu o trvalej udržateľnosti v IKEA Group za finančný rok 2015.

 

Najväčší nárast dosiahli porovnateľné obchodné domy*, ale nové obchodné domy a internetový predaj taktiež výrazne prispeli k tomuto výsledku. Aj keď je nárast možné sledovať na všetkých trhoch, priam rekordný nárast zaznamenalo Nemecko a pozitívny vývoj vidno aj v krajinách južnej Európy. Severnej Amerike sa i naďalej darí veľmi dobre a najnovšie otvorený trh v Južnej Kórei podáva výsledky nad všetky očakávania.

 

Takýto rast posilňuje podnikanie v rámci celej IKEA Group, či už v existujúcich obchodných domoch IKEA, alebo prostredníctvom nového spôsobu stretávania sa so zákazníkom na internete, cez nové formáty obchodných domov až po miesta na objednanie či vyzdvihnutie tovaru. Zároveň umožňuje ďalšie investície do obnoviteľných zdrojov energie a vývoja nových výrobkov pre udržateľné bývanie.

 

„Kroky, ktoré sme podnikli v boji proti klimatických zmenám, nám vytvárajú priestor na inovácie a zároveň príležitosť pre ešte lepšie podnikanie, ako napríklad prinášať zákazníkom nové možnosti pre trvalo udržateľný život v domácnosti”, pokračuje P. Agnefjäll. „Čo sa týka minulého roka, predajom viac ako 90 miliónov žiaroviek a lámp s technológiou LED sme umožnili miliónom domácností nielen znížiť účty za energiu, ale aj výrazne znížiť spotrebu energie”, hovorí P. Agnefjäll.

 

IKEA Group delí o dosiahnuté pozitívne výsledky so svojimi zamestnancami. Do vernostného programu Tack!, ako prejav uznania, vyčlenila za finančný rok 2015 105 miliónov €. Od vzniku programu pred dvomi rokmi sa doň poukázalo už 305 miliónov €.

 

Zdroj: redakcia, IKEA

Video

Víťazom Visa Slovak Top Shop 2023 je čokoládovňa Lyra

Retail Podcast

Tomáš Török, BizBuilders: Čo musí urobiť online obchodník pre svoj rast?
Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk