Retail Summit 2016: Cieľom je vyvážená pozícia aktérov trhu
- Podrobnosti
- Uverejnené pondelok, 14. december 2015
Mimoriadne bohatý, po novom trojdňový program tradičnej konferencie Retail Summit 2016, ktorá sa uskutoční v dňoch 1.-3.2.2016 v Clarion Congress Hotel Praha, ponúka rovnováhu medzi zastúpením rôznych typov obchodného podnikania. Podujatie poskytne zaujímavý priestor pre interakciu medzi tradičnými kamennými obchodníkmi a agresívne rastúcimi hráčmi z oblasti e-commerce.
Obchodovanie nemá napriek obrovským investíciám realizovaným po roku 1989 stále tú hodnotu, akú by si zaslúžilo. Jednotliví kľúčoví aktéri obchodného trhu, od výrobcov cez retailerov až po zákazníkov, zamestnancov či akcionárov nemajú dôvod sa príliš radovať, pretože hodnota dodávaná obchodným podnikaním nedosahuje často úroveň, ktorá je očakávaná a taktiež reálne možná. Výsledkom je nízka ziskovosť obchodu, výroby aj poľnohospodárstva, malá angažovanosť zamestnancov, nízka lojalita a nespokojnosť zákazníkov, únik kúpnej sily do iných odvetví či dokonca do zahraničia.
Blížiaci sa Retail Summit 2016 sa preto logicky chce venovať práve tejto horúcej problematike a zodpovedať kľúčovú otázku ako vrátiť obchodovaniu hodnotu. Jedným z hlavných predpokladov dosiahnutia vyššej hodnoty obchodovania je vyvážená pozícia všetkých kľúčových účastníkov trhu. Program tejto prestížnej konferencie toto v plnej miere reflektuje a ponúka oproti minulým ročníkom ešte väčšiu rovnováhu medzi zastúpeniami rôznych typov firiem. Zastúpené budú hviezdy českého aj medzinárodného retailu, korporácie aj nezávislé firmy. Poslednej skupine dokonca bude venovaná zvýšená pozornosť pretože sú nielen hlavnou tepnou národnej ekonomiky, ale v budúcnosti musia hrať zásadnú úlohu v kultivácii trhu a zvyšovaní hodnoty obchodného podnikania. Pozvanie organizátorov konferencie prijala aj popredná reprezentantka európskeho nezávislého obchodu Anne Leppälä-Nilsson, top manažérka škandinávskej obchodnej firmy KESKO a členka predstavenstva asociácie európskych nezávislých obchodníkov (Independent Retail Europe). V plenárnom programe vystúpi aj celé spektrum úspešných českých podnikateľov (napríklad Vlastislav Bříza z KOH-I-NOOR HOLDING či Karel Pilčík z MP Krásno).
Nezávislému trhu je venovaná na podujatí aj samostatná diskusná sekcia za účasti viacerých českých obchodníkov. Retail Summit 2016 bude už tradične vrcholovým stretnutím stredoeurópskych výrobcov a predajcov potravín, oproti minulým ročníkom však program dáva podstatne väčší priestor aj non food kategóriám. Priamo v hlavnom programe vystúpi zástupca reťazca IKEA, ktorá sa už niekoľkokrát stala absolútnym víťazom súťaže MasterCard Obchodník roka. Zvyšovaniu hodnoty nepotravinárskeho obchodu sa bude venovať rovnako aj samostatná diskusná sekcia. Absolútnou novinkou je zapojenie tých, čo hrajú významnú úlohu v nákupných košíkoch a napriek tomu sa na nich veľakrát zabúda. Program konferencie Retail Summit 2016 vyvoril cielený priestor aj pre prvovýrobcov – poľnohospodárov. Pôjde jednak o samostatnú diskusnú sekciu priamo s účasťou farmárov, ale tiež o vystúpenie hlavnom programe. To bude venované podpore lokálnych pestovateľov (spoločné vystúpenie zástupcu reťazca Globus a spoločnosti Záhrada Svádov).
V neposlednom rade bude Retail Summit 2016 miestom jedinečnej interakcie medzi tradičným kamennými obchodníkmi a online hráčmi. Niet pochýb o tom, že k najatraktívnejším momentom celého podujatia bude patriť aj vystúpenie O. Schmitza, ktorý riadi európsky rozvoj svetovej jednotky, firmy AMAZON. Účasť prisľúbili aj rôzne české internetové celebrity na čele s Jakubom Havrlantom, šéfom rýchlo expandujúcej skupiny Rockaway. V špecializovanej sekcii venovanej e-commerce a v ďalších diskusiích vystúpia ďalej zástupcovia firiem Alza, ZOOT, CZC a Kolonial.
Program celej konferencie sa aktuálne finalizuje, o novinkách je sa možné dozvedieť na konferenčnom webe www.retail21.cz a z Retail Summit Newsletteru.
Retail Summit 2016 sa koná vďaka podpore desiatok partnerov, pričom najväčšiu podporu poskytli MasterCard, Kofola a Plzeňský Prazdroj, ACNielsen, Deloitte Audit, BEL Sýry Česko, GS1, MP Krásno, Logio, O2 a TCC.
Zdroj: redakcia